Content marketing i SEO

5 powodów, żeby założyć blog firmowy

5 powodów, żeby założyć blog firmowy

Blog firmowy wiedzie absolutny prym wśród narzędzi content marketingu. Nic w tym dziwnego, bo efekty, jakie daje jego regularne i aktywne prowadzenie przechodzą często najśmielsze oczekiwania. Dziś chcę Wam opisać bliżej 5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy, a na koniec podać liczby, które przekonają nawet największych niedowiarków.

 

Powód 1. Blog firmowy podnosi Twoją pozycję w Google

 

Nie wiem czy wiesz, ale 87% kliknięć zgarnia pierwsze 5 pozycji na liście wyników wyszukiwania. Imponujące prawda? Jak widać jest o co walczyć, dlatego stałe aktualizowanie strony firmowej ma znaczenie. Algorytmy Google działają bowiem w ten sposób, że strony, których treść jest na bieżąco aktualizowana są lepiej traktowane przez roboty Google i automatycznie ich pozycja w wyszukiwarce w rośnie.

 

Powód 2. Blog firmowy to Twoja wizytówka eksperta

 

Prowadząc blog firmowy udowadniasz swoim potencjalnym klientom, że znasz się na tym co robisz. Dzięki publikowanym treściom stajesz się bardziej wiarygodny, a co ważniejsze, pokazujesz, że wyświechtane teksty na temat zespołu doświadczonych specjalistów, najlepszych na rynku pracowników itp. to nie tylko utarte frazesy, ale rzeczywistość, czego dowodem są wartościowe treści, które publikujesz na swojej stronie.

 

Powód 3. Blog firmowy pomaga budować społeczność

 

Biznes nie może działać w oderwaniu od klientów o czym już kiedyś pisałam. To oni są najważniejsi, a bez nich żaden biznes nie miałby szans na powodzenie. Człowiek z natury woli wybierać to co zna i lubi. Daj się więc jak najlepiej poznać swoim klientom, pytaj ich o zdanie, pokaż im, że są dla Ciebie ważni.

 

Funkcja budowania społeczności poprzez możliwość komentowania wpisów blogowych czy śledzenia Cię w mediach społecznościowych jest doskonałą drogą do budowania społeczności, która może pomóc nie tylko udoskonalić oferowany przez Ciebie produkt czy usługę, ale również w perspektywie stać się Twoją klientelą.

 

Powód 4. Blog firmowy zwiększa świadomość marki

 

Im częściej będziesz publikować wartościowy content, im częściej będą odwiedzać Cię Twoi potencjalni klienci, tym lepiej zapamiętają Twoją markę, a co za tym idzie również Twój produkt czy usługę. Im bardziej zaś będziesz zakorzeniony w ich pamięci, tym większe prawdopodobieństwo, że z potencjalnych klientów staną się rzeczywistymi.

 

And last but not least:

 

Powód 5. Blog firmowy przekłada się na większą sprzedaż

 

Powód 5 jest najlepszym dowodem na to, że efektywny content marketing w postaci bloga firmowego przynosi rezultat w postaci wyższej sprzedaży. Czy już rozumiesz, że blog firmowy to must have każdej firmy? Jeśli jednak nadal jeszcze nie jesteś przekonany, to zobacz, jak powyższe 5 powodów przedstawia się w liczbach:

BLOG FIRMOWYna podstawie: https://www.marketingtechblog.com/blogconomy-blogging-statistics/

 

Statystyka naprawdę robi wrażenie. Dlatego jeśli jeszcze nie masz własnego bloga firmowego, to poważnie rozważ jego stworzenie. Pamiętaj, że wcale nie musisz się tym zajmować samodzielnie. Możesz zlecić jego obsługę firmie zewnętrznej, która opracuje całą strategię content marketingu i dostarczy Ci wartościową treść.