Content marketing i SEO

Jak prowadzić blog firmowy – dzielić się wiedzą czy nie?

Jak prowadzić blog firmowy – dzielić się wiedzą czy nie?

Jednym z głównych pytań, które pojawia się po decyzji o założeniu bloga firmowego jest pytanie jak prowadzić blog firmowy. Realizując zlecenia związane z tworzeniem strategii content marketingu często spotykam się z dylematem dotyczącym dzielenia się wiedzą. Wielu właścicieli chce, żeby blog firmowy prowadzić w taki sposób, żeby nie zdradzać swojego know-how. Uważają bowiem, że dzielenie się wiedzą spowoduje, że usługi świadczone przez firmę staną się niepotrzebne. Czy jednak tak jest rzeczywiście?

 

Zdradzać know-how czy nie?

Żeby wyjaśnić Wam moje zdane na ten temat, muszę cofnąć się do początku, a więc do tego, czym jest content marketing. Jest to przecież tworzenie wartościowej treści, której czytelnicy potrzebująposzukują. A skoro potrzebują, to znaczy, że na pewno zrobią wszystko, żeby odpowiedź na swój problem znaleźć. Twoim zadaniem zaś jest taka strategia content marketingowa, żeby klient trafił właśnie do Ciebie, a nie do Twojej konkurencji.

 

I w tym momencie moi klienci zwykle mówią – no tak, ale jak podam moim potencjalnym klientom wszystko na tacy, to rozwiążą swój problem samodzielnie, a nie będą korzystać z moich usług i mój biznes, zamiast się rozwijać, padnie w mgnieniu oka. W pewnym stopniu klienci mają rację. Prawdopodobnie wiele osób, które znajdą rozwiązanie na dobrym blogu firmowym, zastosuje je i nie będzie korzystać z odpłatnych usług. Zwróć jednak uwagę, że prawdopodobnie są to osoby, które szukały rozwiązania bezpłatnego, i jeśli nie u Ciebie, to znalazłyby je gdzie indziej. W Internecie są przecież niezmierzone pokłady informacji na każdy temat.

 

Jest jednak spora grupa osób, która poszukując informacji pozwalającej rozwiązać dany problem, trafi do Ciebie. Jeśli poważnie podejdziesz do tematu i przedstawisz naprawdę wartościowy content, to wielu z nich dopiero czytając o złożoności danego problemu, jego zakresie i trudnościach przy jego realizacji zacznie sobie zdawać sprawę, że jego rozwiązanie wcale nie jest takie proste. Być może nawet spróbuje zmierzyć się z tym samodzielnie, ale zauważy, że to wcale nie takie hop-siup i że naprawdę trzeba sporo wiedzieć, żeby osiągnąć zamierzony efekt. Wówczas jest wielce prawdopodobne, że widząc Twój profesjonalizm i znajomość tematu, zdecydują się oni skorzystać z Twoich usług, tym razem już za opłatą.

 

Jak prowadzić blog firmowy – wartościowa treść, to klucz!

 

Jeśli nadal nie udało mi się przekonać Cię, żeby dzielić się wiedzą z internautami na Twoim blogu firmowym, kanale na YouTube czy za pomocą innych mediów, to postaram wyjaśnić to na przykładzie. Wyobraź sobie, że masz ochotę zrobić nową stronę internetową na Wordpressie, w jakimś stopniu go ogarniasz, ale jednak potrzebujesz pewnego wsparcia dotyczącego wtyczek, backupów itp. Szukasz informacji w sieci i natrafiasz na blog firmowy, który jest kopalnią wiedzy na ten temat. Wszystko jest omówione krok po kroku i zaczynasz działać, ale mimo najszczerszych chęci zadanie jednak przerasta Twoje możliwości. Czujesz, że potrzebujesz pomocy fachowca. O kim pomyślisz w pierwszej kolejności? O twórcy tej strony – prawda? Czy już rozumiesz, dlatego warto dzielić się wiedzą?

 

Przekonując Cię do tego, żeby dzielić się wiedzą na blogu firmowym, nie chcę jednak powiedzieć, że musisz zdradzić absolutnie wszystkie tajniki swojej działalności. Możesz postawić pewną granicę, której nie chcesz przekroczyć. Jednakże uchylanie rąbka tajemnicy powinno być na tyle duże, żeby Twój czytelnik, czyli potencjalny klient, widział, że naprawdę znasz się na tym, co robisz.

 

Według mnie, żeby content marketing stał się skuteczny i pozwalał osiągać założone cele, musi opierać się na dzieleniu się wiedzą. Tylko dzięki temu będzie można docierać do potencjalnych klientów i przekształcać ich w leady sprzedażowe. Oczywiście nie uda się to bez właściwego doboru słów kluczowych i tematyki, ale o tym, jak dobierać słowa kluczowe przeczytasz następnym razem.

 

Ciekawa jestem czy Twój blog firmowy to kopalnia wartościowej wiedzy? Czy tak jak moi klienci obawiasz się zdradzania tajników swojej pracy? Podziel się swoim zdaniem w komentarzu, chętnie poznam Twój punkt widzenia.