Content marketing i SEO

Po co content marketing w małej firmie?

Po co content marketing w małej firmie?

On Styczeń 14, 2016, Posted by , In podstawy,content, By ,, , With 10 komentarzy

Prowadząc usługi content consultingu dla moich klientów wiele razy spotykałam się z opinią, że content marketing jest tylko dla dużych firm, a małe muszą sobie radzić inaczej. Tymczasem moim zdaniem sprawa wygląda zupełnie odwrotnie! To właśnie małe firmy mogą najwięcej zyskać na działaniach związanych z content marketingiem. Dlatego chciałabym jeszcze wrócić do podstaw i pokazać Wam do czego może przydać się content marketing w małej firmie.

 

Zaangażowanie to podstawa

 

Jak pisałam w poprzednim wpisie, głównym celem prowadzonych działań content marketingowych jest stworzenie zaangażowanej społeczności, która uznaje Twoją firmę za eksperta. Kluczem w stwierdzeniu powyżej jest słowo zaangażowanej. Dlaczego?

 

Otóż zaangażowana społeczność, to taka, która nie tylko rozpoznaje Twoją markę, ale umie też o niej coś więcej powiedzieć. Osoby do niej należące są więc nie tylko potencjalnymi klientami, którzy coś od Ciebie kupią, ale także, a może nawet przede wszystkim są dla Ciebie nieocenionym źródłem wiedzy o Twojej firmie.

content marketing w małej firmie

 

Zaangażowana społeczność – jak ją wykorzystać?

 

Zanim powiem Ci jak zbudować zaangażowaną społeczność, czemu poświęcę oddzielny wpis, chcę coś nieco napisać o tym jak możesz ją wykorzystać. Według mnie bowiem tylko zdając sobie sprawę z tego jaka siła w niej drzemie będziesz chciał ten cel osiągnąć i jest mniejsze prawdopodobieństwo, że zrazisz się do problemów, które na swojej drodze napotkasz (a na pewno napotkasz ;)).

 

Tak więc zaangażowana społeczność to Twoje źródło:

 

  • wiedzy o tym jak postrzegana jest firma – opinie, lajki, wypowiedzi hejterskie,
  • wiedzy o tym co powinieneś zmienić – jeśli widzisz, że powtarzają się negatywne opinie na jakiś temat, to może warto dzięki sugestiom klientów ulepszyć swój produkt?
  • wiedzy o oczekiwaniach i potrzebach – możesz oczywiście sam rozeznawać rynek i badać potrzeby potencjalnych klientów, ale o ile łatwiej jest to zrobić wśród osób, które należą do Twojej grupy docelowej, znają już co nieco Twoją markę i prawdopodobnie będą bardziej chętne do udzielenia rzetelnych odpowiedzi?

 

Jak widzisz zaangażowana społeczność to swego rodzaju doradcy, dzięki którym Twój biznes może rozwijać się i lepiej odpowiadać na potrzeby rynkowe. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu rozumiesz już po co stosować content marketing w małej firmie.

 

Zacznij ze mną!

 

Jeśli przekonałeś się, że content marketing w Twojej firmie może doprowadzić do jej rozwoju, to zapraszam na kolejne wpisy. Będę w nich wprowadzać Cię w tajniki content marketingu w małej firmie i na bieżąco informować o przeprowadzanych przeze mnie działaniach, bo jak widzisz ten blog jest całkiem nowy. Mam bowiem swój cel związany z tym blogiem i będę chciała zbudować wokół niego zaangażowaną społeczność.

 

Będę bazować na mojej wiedzy i doświadczeniu, które zdobyłam tworząc strategie content marketingowe dla moich klientów i dążyć do osiągnięcia celu, który sobie wyznaczyłam. Jeśli chcesz na bieżąco śledzić moje osiągnięcia, to zapraszam Cię do śledzenia moich poczynań w mediach społecznościowych. A jeśli znasz kogoś, kto mógłby być również zainteresowany tym tematem, to podziel się tym wpisem.

 

To co, gotowi do działania?

  • cieszę się że tu trafiłam 😀 na pewno będę zaglądać częściej

  • Odnoszę wrażenie, że szczególnie w małych firmach istnieje jakaś obawa przed zapytaniem o zdanie Klienta – co mu się we współpracy podobało, co nie. A przecież to kluczowe sprawy dla rozwoju biznesu.

    • to prawda. Być może ludzie boją się usłyszę coś złego? A przecież konstruktywna krytyka jest zawsze motorem do rozwoju

      • może po prostu w małych firmach rodzi się obawa, że klient czegoś nie uznał za negatyw, ale jak podjął się analizy, to zauważył i skupił się właśnie na tym co mu się nie spodobało…

  • Marta Winiarska

    Małym firmom się wydaje, że nie stać ich na nic więcej poza sprzedawaniem (usług, produktów)… Stosunkowo rzadko w głowach przedsiębiorców pojawia się myśl, że można wyjść do ludzi nie tylko z produktem, ale też z informacją, z pytaniem, z problemem. Zaangażowanie społeczności daje nie tylko wartościowy feedback, ale również zaprasza klientów do naszego świata, pozwala zaufać i pokazać, ze firma jest i chce być blisko ludzi. martawiniarska.wordpress.com

    • No właśnie, a przecież taka praca wcale nie wymaga wielkich nakładów finansowych, lecz chęci i myślę, że brak wiedzy i chęci jest tutaj największym hamulcem.

  • Bardzo przydatny artykuł dla właścicieli małych firm. Dzięki 🙂