Content marketing i SEO

Jak pisać teksty? – lista miejsc, w których się tego nauczysz

Jak pisać teksty? – lista miejsc, w których się tego nauczysz

Sztuka pisania tekstów internetowych różni się nieco od sztuki pisania w ogóle. I choć poprawność językowa, stylistyczna i ortograficzna jest wymagana w obu formach, to webwriting ma również swoje specyficzne wymagania. A zatem jak pisać teksty na blog, stronę czyli generalnie do umieszczenia w sieci? Poniżej lista miejsc, które warto odwiedzić, jeśli zamierzasz pisać teksty do sieci.

Blog Artura Jabłońskiego

Blog Artura czytam regularnie, bo porusza na nim tematy marketingu w Internecie, które mnie interesują. Twoją szczególną uwagę chcę zwrócić na dział copywriting, w którym znajdziesz artykuły dotyczące pisania, formułowania nagłówków, języka tekstów, które masz w planie publikować w sieci.

Blog Macieja Wojtasa

Blog Maćka również czytam regularnie i bardzo lubię jego lekko ironiczne teksty, których lektura wywołuje uśmiech na mojej Twarzy. W kwestii copywritingu szczególnie polecam Ci artykuł na temat sposobów na opad szczęki u czytelnika. Satysfakcja gwarantowana.

Aha, zbieżność nazwisk i zawodów zupełnie przypadkowa 🙂

Webwriting w wersji obrazkowej

A teraz czas na visual content, który wg badań jest skuteczniejszy niż słowo pisane. Mam więc dla Was podpowiedź jak pisać teksty w formie wizualnej notatki, którą sporządziła Kasia Żbikowska – Project Managerka. Notatka sporządzona została na podstawie książki Webwriting autorstwa Joanny Wryczy-Bekier i jest naprawdę wartościowa. Jak mawiała moja nauczycielka matematyki z liceum – w ramki i nad łóżeczko;)

„Autentyczny copywriting” Ani Piwowarskiej

To książka, która dała mi nowe spojrzenie na pisanie tekstów na strony. Co prawda głównie piszę teksty blogowe, ale jednak od czasu do czasu zdarzają się również zlecenia związane z napisaniem tekstu na stronę firmową czy zredagowanie zakładki o mnie dla blogera. Pierwsze teksty na stronę firmową, które napisałam były pełne nic nie znaczących frazesów typu „kompetentni pracownicy”, „najwyższa jakość”, „dbałość o potrzeby klienta” itp. itd. Odkąd przeczytałam „Autentyczny Copywriting”piszę bardziej ludzkim językiem i tworzę przekaz, za którymś stoi człowiek, a nie bezduszna organizacja.

„Content Marketing po polsku” Barbary Stawarz

Ta książka jako pierwsza w Polsce porusza tematykę content marketingu w sposób całościowy. Dowiesz się z niej sporo na temat tworzenia person, budowania strategii content marketingowej, dystrybucji i tworzenia treści. Znajdziesz w niej również wiele na temat webwritingu – poświęcony jest temu cały rozdział 3, a podsumowaniem treści w nim zawartej jest notatka wizualna, którą znajdziesz poniżej:

jak pisać teksty

Mam nadzieję, że moja lista z podpowiedziami, gdzie szukać informacji jak pisać teksty do sieci pomoże Ci w zdobyciu podstaw. Jeśli jednak chcesz wejść na wyżyny, to prawda jest taka, że musisz po prostu pisać, pisać i pisać. Nie od dziś bowiem wiadomo, że ćwiczenie czyni mistrzem.

Chętnie poznam również Twoje źródła wiedzy na temat pisania tekstów i webwritingu. Podziel się proszę linkami w komentarzu.

  • Bardzo dziękuję za wzmiankę 🙂 Znaleźć się między Arturem Jabłońskim, Barbarą Stawarz i Anną Piwowarską – bezcenne 🙂

  • Świetny, bardzo przydatny artykuł!

  • Świetne polecenia. W codziennej bieganinie człowiek czasem zapomina zajrzeć do wartościowych miejsc, więc fajnie, że przypomniałaś, już do nich wracam.

    • o tak, o codziennej bieganinie coś wiem, zwłaszcza z początkiem września, gdy trzeba wejść w nowy rytm szkolno-przedszkolny…

  • Super wpis, na pewno teraz mi się przyda na początku mojego blogowania 🙂

    • skoro jesteś na początku, to mam jeszcze jedną radę – nie staraj się nauczyć wszystkiego ZANIM zaczniesz pisać, ale ZACZNIJ pisać i w trakcie pisania wdrażaj to, czego się będziesz gdzieś po drodze uczyć 🙂

  • Post zapisany, wrócę do niego w wolnej chwili i na pewno skorzystam z propozycji.

  • Bardzo przydatny post, sposoby na opad szczęki świetne i pamiętajmy, że i tak wszyscy patrzą na kota 🙂

  • Agnieszka, bardzo Ci dziękuję za polecenie mojej notatki wizualnej 🙂 Cieszę się, że ta forma organizowania informacji jest coraz bardziej doceniana i promowana w takich fajnych miejscach jak Twój blog!

    • Bardzo doceniam tych, którzy umieją tak notować, bo niestety do nich nie należę, ale chętnie z takich notatek korzystam. Dzięki za miłe słowa dotyczące bloga 🙂

  • Bardzo fajne zestawienie Agnieszka 🙂 Bardzo lubię książkę Barbary Stawarz i wszystko co pisze na temat content marketingu, zaś najbardziej utkwiło mi zdanie z którym bardzo się zgadzam ” Content marketing to rozmowa”. Do książki Anii Piwowarskiej również się przymierzam, słyszałam o niej wiele dobrego 🙂 Teraz pozostaje tylko zebrać wszystko razem i stosować 🙂

    • Ze złotych myśli na temat content marketingu dorzucę jeszcze to: „jeśli umiesz pisać o potrzebach innych, to robisz dobry content marketing” – z podcastu Mała Wielka Firma. Miłego wprowadzania w życie 🙂

      • Świetne 🙂 Agnieszko może artykuł ze złotymi myślami plus Twój komentarz ? 🙂

        • pomyślę 🙂 jak tylko uda mi się rozgryźć, czemu mój WordPress się na mnie obraził, bo jego fanaberie uniemożliwiają mi dodanie kolejnego wpisu 🙁

          • Pomyśl,pomyśl, bo to może być ciekawe zestawienie 🙂 Wrrr… złośliwość rzeczy martwych, cierpliwości 🙂 Oby zaraz ruszyło ! 🙂