Content marketing i SEO

Jaki content się liczy? – podsumowanie po roku blogowania

Jaki content się liczy? – podsumowanie po roku blogowania

Już ponad miesiąc minął od pierwszej rocznicy mojego bloga, a ja dopiero teraz mam czas na podsumowanie. Najpierw chciałam podzielić się z Tobą moimi osiągnięciami związanymi z ruchem i liczbą unikalnych użytkowników (UU), ale potem stwierdziłam, że to wcale nie jest najważniejsze. Z punktu widzenia content marketingu zamiast liczb, które są zależne m.in. od branży bardziej liczą się efekty. Dlatego dzisiaj chcę Ci pokazać, jaki content się liczy i w ramach podsumowań skupię się na popularności wpisów blogowych, zaangażowaniu oraz ruchowi, które one generowały. Poniżej moje TOP 3, a właściwie 4;)

Jak prowadzić blog – odpowiada Wojciech Wawrzak

Wywiad z Wojtkiem jest najchętniej czytanym wpisem na moim blogu. Został opublikowany 13 czerwca 2016 roku, a liczba jego odsłon stanowi 7% wszystkich odsłon blogu, co przy 46 wpisach i półrocznym okresie wydaje się naprawdę wysokim skokiem. Dzień publikacji wpisu w moim GA to jeden wyraźny pik, który później już nigdy się nie powtórzył – ot, siła influencera ;). Sam sobie odpowiedz czy warto zapraszać do siebie infilencerów i publikować z nimi wywiady.

Doczekał się również największej liczby share’ów, co widzę nie tylko w ikonkach do szerowania pod wpisem, ale również w Buzzsumo (bardzo polecam, jeśli chcesz dowiedzieć się, jaki wpis jest najbardziej popularny na danej stronie – przydaje się do wymyślania tematów na kolejne blogowe, bo możesz również sprawdzić, jakie wpisy są najbardziej popularne na stronach konkurencji, czy topowych blogerów z Twojej branży).

Jest to również najdłuższy wpis na moim blogu (4068 słów), a średni czas spędzony na jego czytaniu wynosi niemal 7 minut. To kolejny dowód na to, że dobry content nie musi być krótki. Jeśli interesuje czytelnika to ma szansę stać się popularny i ludzie będą się nim dzielić. Wartościowa treść ma tutaj kluczowe znaczenie.

6 skutecznych narzędzi propozycji słów kluczowych 

To drugi co do liczby odwiedzin post blogowy. Został opublikowany w marcu i wtedy miał szczyt oglądalności. Nadal jednak jest to chętnie czytany wpis, chętnie komentowany i szerowany. Tym razem jednak Buzzsumo, go nie widzi, choć dane pod wpisem mówią o 57 szerach FB i 4 Pinterestowych. Jak widać nawet Buzzsumo nie jest doskonały :).

Jest to również jeden z wpisów, które stale generują ruch z Google, co jest dla mnie znakiem, że taki evegreen content dobrze się sprawdza i jest doskonałym sposobem na przyciąganie ludzi z wyszukiwarki. Z jednego porządnie przygotowanego i wartościowego wpisu można długo odcinać kupony w postaci ruchu z Google.

Jak pozycjonować stronę tworząc dobry contentPozycjonowanie stron – jak sprawdzić efekty

Te dwa wpisy, które gonią się w wyścigu i ostatnie miejsce na podium. Jeden ma ciut większe szanse, bo został opublikowany miesiąc wcześniej, choć to ten drugi wyprzedza go nieco w wyścigu. Oba jednak dotyczą podobnej tematyki i oba mają podobne liczby udostępnień. Jest to dla mnie dowód na to, że warto poruszać tematykę pozycjonowania i podawać ją w przystępnej formie.

Jeden z tych wpisów doczekał się największej do tej pory na moim blogu liczby komentarzy, w których mogłam nawiązać bliższą relację z Tobą i innymi czytelnikami. Mogłam również odpowiedzieć na wątpliwości i pytania, które pojawiły się podczas czytania posta. Bardzo sobie to cenię i widzę, że możliwość kontaktu z autorem posta i śledzenia odpowiedzi (dlatego kocham wtyczkę do komentarzy Disqus) daje dodatkową wartość nie tylko pytającemu, ale też innym czytelnikom.

Jaki content się nie liczy?

A teraz czas na listę najmniej chętnie czytanych postów blogowych. Mam nadzieję, że brak dużej liczby czytelników wynika z tego, że były to jedne z pierwszych wpisów na moim blogu, a nie z tego, że posty są bez wartości. Ocenę pozostawiam Tobie, a poniżej znajdziesz linki do zapomnianych biedaków;)

4 powody braku bloga firmowego – w którym piszę o tym, dlaczego firmy nie decydują się na prowadzenie blogów firmowych,

Narzędzia content marketingu cz. 1 – lista narzędzi, które wykorzystywane są w działaniach content marketingowych

Koło efektywnego content marketingu – schemat przygotowywania strategii contentowych

Narzędzia content marketingu cz 2 – druga część listy narzędzi content marketingu

Freelancer to ja – parę słów o mnie i o mojej drodze do bycia freelancerem.

Bardzo Cię proszę o opinię na ich temat. Możesz komentować tutaj lub pod nimi bezpośrednio. Chętnie się dowiem, co o nich myślisz i postaram się wziąć to pod uwagę przy przygotowaniach następnych wpisów blogowych.

PS. Przytoczone dane pochodzą z Google Analytics, którego kocham miłością wielką. Jeśli Ty jeszcze nie, to zapisz się na mój newsletter i zgarnij e-book: „Podstawy Google Analytics dla właścicieli małych firm i blogerów”.

  • Evergreeny to jest prawdziwa moc!!! Widziałam to podczas pracy zawodowej, gdy prowadziłam bloga firmowego. A teraz gdy prowadzę blog lifestylowy ta zasada o ruchu z googla również się sprawdza.

    • Ważne tylko, żeby były stale aktualne, jeśli tak dobrze generują ruch z Google. Warto czasem dopisać nawet nowy fragment czy usunąć to, co się zdezaktualizowało, a widzę, że nie każdy to robi i potem czytam post, który jest na topowych pozycjach w Google, ale treść jest dawno nieaktualna – szkoda potencjału.