Content marketing i SEO

Narzędzia content marketingu cz.1

Narzędzia content marketingu cz.1

Mam nadzieję, że jesteś już przekonany, że content marketing w małej firmie ma sens. A skoro tak, to czas zaplanować działania, które pomogą w realizacji założonych celów. Zanim jednak zaczniesz przeczytaj ten post. Oto narzędzia content marketingu, których znajomość i umiejętne stosowanie ma kluczowe znaczenie przy realizacji celów. Jest ich sporo, dlatego listę tę podzieliłam na 2 części.

 

blog

 

Jednym z najbardziej znanych i coraz popularniejszych form content marketingu jest blog firmowy. Jakie są jego najważniejsze role? Otóż blog:

  • pomaga budować Twój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie,
  • pomaga tworzyć zaangażowaną społeczność,
  • pozwala zwiększyć liczbę pozyskiwanych leadów,
  • zwiększa Twoją widoczność w wyszukiwarkach, bo Google lubi strony z treściami aktualizowanymi na bieżąco,
  • zwiększa ruch na Twojej stronie – bo ludzie szukają wartościowych treści.

 

Badania dowodzą, że firmy, które blogują więcej niż 15 x miesięcznie mają ruch 5x większy, niż te, które nie mają bloga. Czy to Cię przekonuje, że warto blogować?

 

infografika

 

Jest narzędziem, które może wzbogacać wpisy blogowe, ale może istnieć również jako odrębny byt. Jest to atrakcyjnie graficzne przestawienie pewnych danych, idealne do zastosowania, gdy chcesz przedstawić dane statystyczne czy liczbowe.

Tworząc do jakiegoś wpisu infografikę nie tylko uatrakcyjniasz jego wygląd, ale też tworzysz content, który jest chętniej czytany i rozpowszechniany w sieci. Ludzie lubią obrazy, a obrazy niosące wartościową treść są chętnie udostępniane. Dzięki temu tworzysz viral, którego zasięgi pozwalają Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców.

 

 

e-book

 

E-book czyli nieco dłuższa niż wpis blogowy forma contentu niosącego wartość dla czytelnika. W formie e-booka można wydać poradnik, raport czy kurs. E-book jest dość często wykorzystywany jako narzędzie do zdobywania leadów czyli danych klientów zainteresowanych daną tematyką. Bywa więc prezentem ofiarowywanym w zamian za zapisanie się na listę np. subskrybentów newslettera.

 

Jak możesz zauważyć, u mnie na blogu również wykorzystuję tę formę contentu– w zamian za zapisanie się na newsletter otrzymasz od mnie mini e-book, dzięki któremu sprawdzisz czy treść Twojej strony jest wartościowa. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to zajrzyj tutaj.

 

newsletter

 

Newsletter jak żadne inne narzędzie sprzyja budowaniu społeczności i pozyskiwaniu leadów. Dzięki niemu możemy na bieżąco utrzymywać kontakt z naszymi leadami, informować ich o naszych planach, wydarzeniach firmowych czy akcjach specjalnych, dostępnych tylko dla zapisanych użytkowników. Newsletter może mieć również formę szkoleniową, jak to ma miejsce w przypadku newslettera Eweliny Muc, która co miesiąc przesyła konkretną dawkę wiedzy na temat WordPressa.

 

Ja wysyłając mój newsletter również mam zamiar pomagać małym firmom w ich działaniach content marketingowych, dlatego jeśli potrzebujesz wsparcia, to zapisz się już teraz.

 

Co ważne, mimo że newsletter jest często uzupełnieniem content marketingu prowadzonego w ramach bloga firmowego, to nie znaczy, że tak musi być. Nic nie stoi na przeszkodzie, by okienko zapisu na newsletter pojawiało się również na stronie firmowej. Dlatego jeśli Twoje plany na blog firmowy są jeszcze tylko planami, to stwórz chociaż newsletter – przygotowanie systemu do rozsyłania newslettera jest naprawdę łatwe, a pozyskane w ten sposób leady mogą dać wymierne korzyści dla Twojej firmy.

 

Druga część wpisu o narzędziach content marketingu