Content marketing i SEO

Narzędzia content marketingu cz.2

Narzędzia content marketingu cz.2

Dziś obiecana druga część materiału, w którym przedstawiam mutlimedialne narzędzia content marketingu. Są mniej popularne niż te omawiane w części pierwszej, ale ich użycie daje doskonałe rezultaty.

 

Podcast

 

Podcast czyli nagranie audio lub video przeprowadzonego wywiadu należy do bardzo lubianych form contentu. Ludzie wolą słuchać/oglądać niż czytać, dlatego nagrania baaardzo zyskują na popularności. Decydując się na nagranie audio lub video, możesz przekazać wiedzę w atrakcyjniejszej z punktu widzenia użytkownika formie.

W podcaście mogą wystąpić uznani specjalisty z Twojej branży, którzy będą odpowiadać na najczęściej zadawane przez Twoich klientów pytania, czy też dzielić się swoimi historiami, które staną się inspiracją dla innych.

Jeśli chcecie zobaczyć jak zrobić to dobrze, to zajrzyjcie do Michała SzafrańskiegoAriadny Wiczling, którzy publikują podcasty zawsze na bardzo wysokim merytorycznym poziomie, z całą pewnością warte wysłuchania.

O podcastach napisałam więcej również we wpisie Podcasty co to jest i czy warto ich słuchać 

Webinar

 

To forma szkolenia prowadzonego online, w trakcie którego prowadzący dzieli się swoją ekspercką wiedzą z danej dziedziny. Webinaria mogą dotyczyć różnorodnej tematyki, ale łączy je jedno – dają możliwość zadawania prowadzącemu pytań na żywo w trakcie prezentacji lub zaraz po jej zakończeniu. Dzięki temu słuchacz może uzyskać bezpośrednią odpowiedź na dręczące go pytania lub wątpliwości, a twórca webinaru może nawiązać bezpośrednią relację ze swoimi widzami.

Jest to więc narzędzie content marketingu, które sprzyja budowaniu relacji, a to przekłada się wprost na budowanie zaangażowanej społeczności.

Webinary mogą być płatne lub darmowe. Są one również zwykle nagrywane, a potem udostępniane szerzej na YouTube czy innych platformach video. Często nagrania są udostępniane odpłatnie lub też stają się częścią kursów online.

Niestety ze względu na formę i rodzaj szkolenia webinaria nie są formą contentu, który można stosować w każdej branży. Nie każdą wiedzę da się bowiem przekazać online bez bezpośredniego kontaktu z zainteresowanym.

 

Slideshare

 

Slideshare to stosunkowo mało popularna forma content marketingu. Jej popularność jednak stale rośnie, a patrząc na podział tematyczny serwisu Slideshare, to ten rodzaj contentu jest już obecny w większości branż.

Slideshare to nic innego jak prezentacja multimedialna, jaką najczęściej spotyka się na różnego rodzaju konferencjach czy szkoleniach. Różnica jest jednak taka, że w trakcie konferencji prezentacja jest dodatkowo omawiana, natomiast slideshare to taka skondensowana dawka wiedzy dostępna online, bez komentarza dodatkowego.

Prezentacji takiej można użyć do przekazania konkretnej wiedzy, pokazania portfolio czy zaprezentowania treści, które będą omawiane na konferencji. Jest to więc kolejna forma, dzięki której można szkolić swoich potencjalnych klientów, chwalić się swoimi osiągnięciami budując pozytywny wizerunek lub też zachęcać do udziału w planowanym wydarzeniu, jakim będzie organizowana konferencja.

Dodatkową wartością dodaną jest fakt, że slideshare jest publikowany w zewnętrznym medium, dzięki czemu zwiększa się potencjalny zasięg i firma ma możliwość dotrzeć do nowych klientów.

 

Ciekawa jestem czy wykorzystujesz którąś z powyższych form contentu u siebie? Jakie widzisz rezultaty?

Ja właśnie przymierzam się do stworzenia mojego pierwszego podcastu i slideshare – już niebawem możesz spodziewać się więcej szczegółów na ten temat.