7 książek pomocnych (nie tylko) w biznesie online – pomysł na prezent

jakie książki o biznesie online warto mieć

Czas grudniowy, to czas prezentów. Jeśli szukasz pomysłu na prezent dla swoich bliskich lub dla siebie, by podpowiedzieć co trzeba Mikołajowi, Aniołkowi czy Gwiazdorowi (czy kto tam u Ciebie rozdaje prezenty?), to mam dla Ciebie parę podpowiedzi. Przygotowałam listę książek, które mogą przydać się wszystkim, którzy chcą rozwijać biznes online i nie tylko. Lista jest subiektywna, a wszystkie książki, które się na niej znajdują przeczytałam i piszę o nich z mojego doświadczenia.

Content marketing po polsku – Barbara Stawarz

content marketing po polsku Stawarz

Ta książka to niezbędnik wszystkich, którzy rozpoczynają swoją przygodę z content marketingiem. To przewodnik, który krok po kroku powie Ci, o co chodzi w działaniach content marketingowych, co się kryje pod pojęciem content i z jakich mediów warto korzystać.

Czyta się dobrze, a poszczególne elementy działań contentowych odkrywamy poprzez wędrowanie po domu, odkrywając jego kolejne pomieszczenia. Ja czytałam to wydanie, które jest na zdjęciu, ale widziałam, że teraz pojawiło się wznowienie pt. Content marketing i social media, więc pewnie znajdziesz w nim więcej informacji o tym, jak wykorzystać social media w content marketingu.

Content marketing w praktyce – Tomasz Stopka

pomysły na prezent biznes online

To druga pozycja, która jest must have każdego content marketingowca. Już wcześniej pisałam, że polecam książkę Tomka, a teraz napiszę tylko, że to praktyczny poradnik, pokazujący jak konkretne działania przekładają się na wymierne efekty.

Tę pozycję najbardziej cenię za pokazanie teorii na przykładach. Jest to dla mnie najlepszy dowód na to, że content marketing to nie sztuka dla sztuki, ale działanie prowadzące do wyznaczonego wcześniej celu. Tomek pokazuje, że efekty działań można mierzyć, co niekiedy bywa kwestionowane.

Promocja i sprzedaż autentycznie, bez ściemy i po ludzku– Ola Budzyńska (Pani Swojego Czasu)

promocja i sprzedaż w biznesie online

To pierwszy z dwóch e-booków Oli dla osób prowadzących i rozwijających biznes. Sięgnęłam po niego wiedząc, że znajdę w nim masę konkretów na temat promocji i sprzedaży w świecie online. I nie zawiodłam się! Ola dzieli się z nami kulisami działania swojego biznesu (Pani Swojego Czasu – jeśli nie znasz – zajrzyj) i pokazuje metody, które stosowała u siebie. A efekty, jakie osiąga jej biznes pokazują, że są one skuteczne.

Obserwuję działania Oli od samego początku i jestem pod ogromnym wrażeniem tempa i stylu, w jakim rozwija swój biznes. I jestem przekonana, że zastosowanie tych metod pozwoli wznieść prowadzony biznes na wyższy poziom. I choć na początku możesz się poczuć nieco przytłoczony ilością kanałów, w których Ola działa, promuje i sprzedaje, to pamiętaj, że ona też kiedyś zaczynała. Zresztą cały czas podkreśla to w swoim przekazie, żeby nie porównywać swoich początków z czyimś rozwiniętym przez kilka lat biznesem. Jestem jednak przekonana, że jeśli nie tylko przeczytasz tę książkę, ale również wdrożysz choć kilka z metod w niej opisanych, to zauważysz efekty. Ja wdrożyłam już niektóre i widzę różnicę, więc szczerze polecam!

Czas na biznes online – Ola Budzyńska (Pani Swojego Czasu)

czas na biznes online budzyńska opinie

Druga pozycja od Oli Budzyńskiej to książka dla wszystkich, którzy dopiero chcą zacząć swój biznes online. Nie znajdziesz tutaj informacji o tym, gdzie i jak zarejestrować działalność, jaką formę opodatkowania wybrać itp. itd. Znajdziesz jednak mnóstwo! porad na temat tego, jak strategicznie podejść do planowania swojego biznesu, by po 2 latach, gdy skończy się mały ZUS, nie płakać, że biznes jest nierentowny.

W e-booku jest jeszcze druga część, czyli case study Pani Swojego Czasu i to jest właśnie ta część, która skłoniła mnie do zakupu e-booka Oli. Co prawda, jak pisałam wyżej, biznes Oli obserwuję od samego początku, to jednak widzę go z „wierzchu”. Dzięki temu, że Ola zdecydowała się podzielić kulisami, to można zobaczyć, czym się kierowała wypuszczając kolejne kursy, co wpływało na jej politykę cenową, jak plany sprzedażowe miały się do rzeczywistości i jakie skutki (czasem zupełnie nieprzewidziane) pociągały za sobą takie, a nie inne decyzje (np. oferta wsparcia mailowego do jednego z kursów – ogromna ilość pracy z odpisywaniem na maile).

Reasumując – jeśli swój biznes masz dopiero w planie, kupuj ten e-book bez dwóch zdań. Jeśli się wahasz, bo już działasz w sieci, to również kupuj ?, bo ten case study jest naprawdę tego wart – oczywiście jeśli nie tylko go przeczytasz, ale i wdrożysz w życie ?

Dobra informacja dla tych, którzy lubią słuchać – obie książki Oli są w pakiecie audiobookiem, którego możesz słuchać podczas biegania, spacerowania, stania w korku lub innych czynności, które nie wymagają myślenia ?

Zaufanie czyli waluta przyszłości – Michał Szafrański

michał szafrański książka czy warto

W tym zestawieniu nie może zabraknąć książki Michała Szafrańskiego. To jego druga książka (po Finansowym Ninja) i w kontekście biznesów wydaje mi się, że ważniejsza. I znów, podobnie jak w przypadku ebooka Oli, nie można powiedzieć, że jest to poradnik sensu stricte. To obszerne case study czyli historia rozwoju bloga, który przerodził się w biznes. Michał pokazuje drogę, którą przeszedł, by stworzyć naprawdę dobrze prosperujący biznes online.

W książce znajdziesz kolejne kroki milowe w rozwoju biznesu, twarde dane o ruchu na stronie, przychodach i kosztach działalności. Zobaczysz listy celów – tych zrealizowanych i tych, których nie udało się osiągnąć. Poznasz również emocje, jakie towarzyszyły Michałowi podczas pracy nad rozwojem, bo wbrew pozorom nie wszystko zawsze szło jak po maśle. Nie brakuje tu również opisu porażek i wniosków, które pozwoliły one wyciągnąć.

To co dla mnie szczególnie cenne, to fakt, że Michał pokazuje, że warto próbować, nie zamykać się przed nowym, ale jednocześnie cały czas być wiernym swoim wartościom. Michał mówi również o tym, że warto próbować pukać do różnych drzwi i nawiązywać relacje, bo za każdą decyzją stoją ludzie.

Polecam przede wszystkim tym, którzy chcą budować swoją markę osobistą.

SEO czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek

sztuka optymalizacji SEO pod wyszukiwarki

Wśród książek, które polecam, nie może oczywiście zabraknąć pozycji o SEO. Tym razem będzie to prawdziwe kompendium wiedzy o współczesnym SEO. Nie jest to może poradnik dla tych, którzy chcą poznać zagadnienia SEO wybiórczo, ale prawdziwa skarbnica wiedzy, dla wszystkich, którzy wsiąkli w SEO (jak ja?) i chcą dowiedzieć się o nim jeszcze więcej.

Wiedzy i czytania jest naprawdę dużo (ponad 800 stron). Ja mam ją w formie ebooka, co przy takiej objętości jest mega wygodne! Z pewnością nie jest to książka, którą pochłoniesz w jeden wieczór ?. Raczej powinno się ją smakować powoli, spokojnie wgłębiając się w kolejne tematy wpływające na SEO. Dzięki takiemu podejściu unikniesz wrażenia przytłoczenia i przerażenia ogromem wiedzy do ogarnięcia.

Jeśli chcesz samodzielnie zadbać o SEO w swoim biznesie, to warto choć raz przeczytać ją w całości. Jeśli chcesz to komuś zlecić, to zdecyduj się chociaż ją przejrzeć, by wiedzieć, czy to, co proponują Ci firmy pozycjonerskie ma sens przy aktualnych wymaganiach algorytmów Google.

Autentyczny copywriting – Ania Piwowarska

autentycznosc przyciaga ania piwowarska

To książka, którą powinni przeczytać przede wszystkim ci, którzy będą tworzyć markę opartą o autentyczny przekaz i nie chcą pisać o swojej firmie utartych frazesów. Autorka udowadnia na licznych przykładach, że w budowaniu marki osobistej liczy się autentyczność i ludzie chętniej ufają, a co najważniejsze, również kupują, od osób, które lubią i znają.

Zanim więc napiszesz kolejny tekst na stronę firmową mniej więcej w takim stylu: „Działamy od x lat, zatrudniamy doświadczonych specjalistów i do każdego klienta podchodzimy indywidualnie”, to sięgnij po książkę Ani. Zmienia myślenie o tekstach w ogóle, a o tekstach na stronę o mnie/o nas szczególnie.

Mam nadzieję, że moja lista pomysłów na prezenty książkowe będzie dla Ciebie inspiracją i znajdziesz na niej książki, które  kupisz dla siebie lub swoich bliskich 🙂

*niektóre z linków na tej stronie, to linki afiliacyjne.

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more