Cel content marketingu czyli jak się do tego zabrać

Skoro już wiecie jak wygląda koło skutecznego content marketingu i znacie podstawowe pojęcia z nim związane, to czas na określenie celu. Tylko konkretny cel content marketingu sprawi, że będzie można wyznaczyć cele szczegółowe i wybrać wskaźniki, które pozwolą zmierzyć ich skuteczność.

 

Jak wyznaczyć cel content marketingu?

 

Głównym celem działań content marketingowych powinno być stworzenie zaangażowanej społeczności, która uznaje Twoją firmę za eksperta, ma do Ciebie zaufanie i to właśnie w Twojej firmie chce dokonać zakupu czy skorzystać z usługi. Jak widzicie jest to jednak cel bardzo ogólny. Dlatego zanim zaczniecie planować działania warto rozbić go na cele bardziej szczegółowe.

 

Dążąc do uszczegółowienia wspomnianego wyżej celu głównego warto zastanowić się jakie cele szczegółowe będą pomocne przy wyznaczeniu planu ich realizacji. Takimi celami są:

  • zwiększenie świadomości marki,
  • budowanie wizerunku,
  • budowanie społeczności,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • tworzenie leadów i prospektów.

 

Początkowo mogłoby się wydawać, że takie cele wcale nie są łatwe do zmierzenia. O ile punkty dot. ruchu na stronie i tworzenia leadów i prospektów da się zbadać w dość łatwy sposób, po prostu monitorując liczby m.in. GA. O tyle badanie świadomości marki już nie wydaje się takie proste. Na szczęście są narzędzia umożliwiające monitoring Internetu np. https://brand24.pl/, http://sentione.pl/, dzięki którym zadanie to wcale nie jest trudne, o czym napiszę w niedalekiej przyszłości.

 

Wyznacz wskaźniki

 

Po uszczegółowieniu celu głównego czas na wyznaczenie wkaźników, którymi będziemy badać ich realizację. Teraz musisz podać liczby i perspektywę czasową, w jakiej chcesz takie rezultaty osiągnąć.

 

Przy budowaniu społeczności, np. poprzez stworzenie grupy tematycznej na FB celem może być np. osiągnięcie liczebności 500 członków w ciągu pół roku. Badając tworzenie leadów i prospektów możemy określić, że chcemy podwoić liczbę leadów w ciągu 6 miesięcy. Obserwując świadomość marki dzięki narzędziom do monitoringu Internetu możemy zbadać ile razy nasza marka pojawiała się w wypowiedziach internautów i określić jaką liczbę chcemy osiągnąć w ciągu kolejnych 6 miesięcy.

 

Przy wyznaczaniu wskaźników musisz jednak pamiętać, że działania content marketingowe to dłuższy proces. Nikt nie otrzyma setek zamówień po publikacji jednego posta na blogu czy wysłaniu jednego newslettera. Realizacja działań content marketingowych to proces, którego efekty można zobaczyć najwcześniej po 3- 4 miesiącach. Dlatego pamiętaj o tym przy wyznaczaniu wskaźników, które chcesz monitorować.

 

Przy konkretyzowaniu działań nie łap się za głowę i nie mów, że tego nie da się zrobić. Teraz musisz skupić się na tym, co faktycznie chciałbyś osiągnąć. Dopiero po wyznaczeniu celów będziesz się zastanawiać jak to zrobić. Pamiętaj

Ludzie z celami odnoszą sukcesy ponieważ wiedzą dokąd zmierzają…. To jest aż tak proste. Earl Nightingale

 

Mam nadzieję, że mój artykuł uświadomił Ci, że wyznaczenie mierzalnego celu w content marketingu wcale nie jest trudne. Jeśli uważasz, że ta wiedza przyda się Twoim znajomym, to podziel się nią i pomóż im wyznaczać cele content marketingu.