„Content marketing” by Tomasz Stopka – recenzja książki

Wpadła mi w ręce ostatnio książka Tomasza Stopki pt. „Content marketing”. Jest pisana lekko i przyjemnie, dlatego przeczytałam ją z dużą przyjemnością w dwa wieczory, wcale nie czując, że czytam literaturę branżową (z całym szacunkiem dla tej ostatniej 😉). Ale poza tym ma jeszcze kilka innych zalet, o czym poniżej.

Zacznijmy od podstaw

Autor zdaje sobie sprawę z tego, że nie każdy może wiedzieć, czym jest content marketing i co się pod tą nazwą kryje. Wyjaśnia więc wszystko od podstaw, ale nie ma tu jednak nudnych definicji, których czytanie usypia największych twardzieli. No dobra są, ale zostały potraktowane w lekki sposób, a sam content marketing jest pokazany w szerszym kontekście. Jest również parę słów na temat mitów oraz celów działań content marketingowych. Świetny wstęp do dalszej części książki, która jest zdecydowanie bardziej praktyczna.

Sekrety warsztatu content marketingowca

Kolejne rozdziały to już konkretne rodzaje działań contentowych, poparte przykładami ich trafnego wykorzystania. Autor podkreśla, że liczy się content 😉, ale równocześnie pokazuje, że sam content niestety nie pomoże osiągnąć oczekiwanych celów. Bez dobrej dystrybucji treści, również płatnej, czy optymalizacji treści pod SEO o dobre efekty będzie bardzo trudno.

W treść wplecione są poparte doświadczeniem autora przykłady, związanego z branżą SEO już niemal 10 lat. Znajdziesz tam twarde dane liczbowe, które pokazują, jakie efekty mogą przynieść udane działania związane z produkcją i dystrybucją wartościowych treści.

Czy warto przeczytać?

Mam nadzieję, że ten krótki opis tego, co znajdziesz w książce Tomasza Stopki, przekonuje Cię, że warto po nią sięgnąć. Dla mnie najbardziej wartościowe jest to, że nie jest to rozprawa naukowa, ale praktyczny poradnik, w którym wyjaśnione zostało wszystko, czego potrzeba, by zacząć swoją przygodę z content marketingiem. Całość okraszona jest praktycznymi wskazówkami popartymi doświadczeniem autora oraz sporą listą narzędzi i sposobów ich wykorzystania. Jeśli chcesz wykorzystać content marketing w swojej firmie, ale nie wiesz, jak to ugryźć, to jest to pozycja obowiązkowa.