Czy Google widzi moją stronę? -widoczność strony w wyszukiwarce

widocznosc strony w wyszukiwarce

Marzeniem każdego, kto zakłada swój blog, sklep internetowy czy stronę firmową jest to, żeby być na pierwszych pozycjach w Google. To jednak wymaga sporo pracy, która opiera się przede wszystkim na odpowiednim przygotowaniu treści na stronie pod pozycjonowanie i SEO. Okazuje się jednak, że mimo dobrze wykonanej pracy nad treściami, z użyciem słów kluczowych itd., Google nie widzi naszej strony. Zobaczmy najczęściej pojawiające się przyczyny takiego stanu.

Co to jest indeksowanie?

Zacznijmy od tego, że widoczność strony w wyszukiwarce wymaga tego, żeby strona i jej kolejne podstrony były zaindeksowana w Google. Indeksowanie można porównać do robienia spisu powszechnego. Google wysyła inspektorów (roboty), którzy chodzą od strony do strony, oglądają sobie, co się na niej znajduje, robią notatki, a potem przekazują je do szefa (Google). W odróżnieniu jednak od spisów powszechnych, które robi się raz na jakiś czas, roboty Google działają cały czas. Odwiedzają nam tym częściej, im częściej coś na stronie zmieniamy, bo celem Google jest posiadanie jak najbardziej aktualnego spisu stron i ich zawartości.

Roboty Google są jednak inne niż prawdziwi inspektorzy, którzy z pewnością byliby bardzo zirytowani, gdyby co chwilę musieli wracać do Twojego domu, żeby zapisać pojawiające się zmiany. Roboty Google, zamiast wkurzać się, że co chwilę dodajesz nowe treści, nagrodzą Cię za to i dadzą Ci dodatkowe punkty na swojej dłuuugiej liście czynników rankingowych, które wpływają na pozycję Twojej strony w Google.

Dodatkowo, w trakcie indeksowania roboty robią notatki, które pomagają im przypisać treści do odpowiedniej kategorii tematycznej. Dzięki tym notatkom, które wyszukiwarka Google robi na podstawie pojawiających się na stronie słów kluczowych, Google wie, że na zapytanie na temat rowerów ma Ci podrzucić wpisy z nimi związane, a na pytanie związane z organizacją urodzin pomysły na urodziny tematyczne. To właśnie dlatego powinieneś zadbać o odpowiedni content na stronie, odpowiednio zoptymalizowany pod SEO, by z jego pomocą osiągać swoje cele.

Są jednak sytuacje, gdy mimo Twoich starań o dostarczanie wartościowych treści, dobrze przygotowanych pod SEO, Google nie widzi Twojej strony.

Skąd mam wiedzieć, czy Google widzi moją stronę?

Oczywiście możesz to sprawdzić w samym Google ? O tym jak to zrobić dowiesz się z tutorialu poniżej.

 

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more