Jak dobrać słowa kluczowe – 6 skutecznych narzędzi propozycji słów kluczowych

Masz pomysł na post na blogu, uważasz, że temat jest fantastyczny i jeszcze przed jego publikacją widzisz oczyma duszy jak dzięki niemu zwiększy się ruch na Twojej stronie. Publikujesz i ….? I ku wielkiemu Twojemu rozczarowaniu nic się nie dzieje. Zaczynasz się zastanawiać, co jest z tym tekstem nie tak. Myślisz, że może tekst wcale nie jest taki ważny, jak Ci się wydaje. I wymyślasz tysiąc innych przyczyn zaistniałej sytuacji. Tymczasem rozwiązanie może być prostsze niż Ci się wydaje.

Jednym z czynników, które odpowiadają za skuteczny marketing jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Musisz wybrać właściwe słowa kluczowe, a więc zoptymalizować stronę pod SEO, co wpłynie na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Dziś podpowiem jak stosować narzędzia propozycji słów kluczowych, żeby dobrać słowa kluczowe, dzięki którym wzrośnie ruch na Twojej stronie.

Narzędzia propozycji słów kluczowych

1. Wyszukiwarka Google

Pewnie zauważyłaś, że wpisując w pole wyszukiwania Google słowa od razu pojawiają się podpowiedzi. Można to oczywiście wykorzystać przy planowaniu słów kluczowych. Nie każdy jednak wie, że wyszukując słowa kluczowe można stosować znaczek *, który zastępuje dowolne słowo. I tak wpisując „* projekt kuchni”, a potem „projekt * kuchni” otrzymałam propozycję fraz, które są wyszukiwane przez osoby potencjalnie zainteresowane moim tematem.

 

jak dobrać słowa kluczowe jak dobrać słowa kluczowe

 

2. Google keyword planner czyli planer słów kluczowych Google

To chyba najbardziej znane narzędzie propozycji  słów kluczowych. Wpisując szukaną frazę możesz zobaczyć nie tylko jak często dana fraza była wyszukiwana, ale również dostaniesz listę propozycji fraz podobnych. W przykładzie zauważysz, że fraza „projekty kuchni” była wyszukiwana prawie 3 razy częściej niż „projekt kuchni”.

planer słów kluczowych

Niestety obraz ze screenshota nie jest już aktualny. W tej chwili planer słów kluczowych Google jest bardziej tajemniczy i nie podaje już dokładnej liczby wyszukiwań, a jedynie zakres. Nie dowiemy się już zatem, że hasło “projekt kuchni” jest wyszukiwane 3600 razy miesięcznie, a poznamy jedynie przedział, w którym znajduje się liczba wyszukiwań. Przedział ten jest jednak bardzo ogólny, bo informacja, że dana fraza jest wyszukiwana 10-100 tys. razy na miesiąc jest mało precyzyjna i niestety trudno na niej oprzeć swoją analizę słów kluczowych na potrzeby SEO. Nowy planer słów kluczowych od Google wygląda tak:

google keyword planer

3. Google trends

Dzięki temu narzędziu możesz sprawdzić jak zmieniała się częstotliwość wyszukiwanych fraz kluczowych. Dostaniesz również informację na temat słów podobnych, co już może być podpowiedzią przy planowaniu słów kluczowych do postów, ale również do kampanii reklamowych w Google AdWords. W przypadku „projekt kuchni” da się zauważyć wyraźną sezonowość zapytań, co z pewnością będzie miało wpływ na wysokość stawki za reklamę w określonych przedziałach czasowych.

google trends

4. Ubersuggest

To narzędzie propozycji słów kluczowych od niedawna w nowej odsłonie. Teraz możemy z niego korzystać na stronie Neila Patela. Opiera się na danych z Google i jest świetnym narzędziem do analizy słów kluczowych. Podaje nie tylko słowa pokrewne do słowa wpisane, ale również średnią miesięczną liczbę ich wyszukiwań, konkurencyjność oraz średni CPC (przydatne przy kampaniach Adwords).

planer słów kluczowych

 

Po wpisaniu frazy projekt kuchni otrzymuję tysiące podpowiedzi słów kluczowych, które mogę dowolnie sortować. Mogę również skorzystać z wyszukiwarki z lewej strony i wśród znalezionych fraz znaleźć te, które zawierają określone słowa. Bardzo użyteczne narzędzie i co ważne darmowe!

analiza słow kluczowych

5. Keywordtool.io

To narzędzie propozycji słów kluczowych podpowiada jak dobrać słowa kluczowe opierając się na analizie fraz poprzez dodawanie kolejnych liter alfabetu. W wersji darmowej tylko otrzymujemy listę słów, natomiast w wersjach płatnych możemy dostać również liczbę miesięcznych wyszukiwań w Google oraz dane powiązane z Google Adwords.

W porównaniu z Ubersuggest narzędzie to wypada słabo, bo tylko w wersji płatnej możemy mieć to, co w Ubersuggest mamy za free.

 

keyword tool

 

6. Answer the public

To narzędzie propozycji słów kluczowych pomaga znaleźć powiązanie szukanej frazy z pytaniami, przedrostkami oraz z kolejnymi literami alfabetu. W efekcie dostajemy bardzo ładnie graficznie ułożone propozycje słów kluczowych, które mogą służyć również do planowania tematów postów.

jak dobrać słowa kluczowe planowanie słów kluczowych SEO

 

 

Zauważ, że dzięki tym narzędziom, wychodząc od terminu „projekt kuchni” dostałam setki propozycji słów kluczowych z tzw. długiego ogona czyli dłuższych fraz, które odpowiednio używane mogą zdecydowanie poprawić pozycję na liście wyników wyszukiwania. Klikając w każde z tych słów kluczowych mogę przejść bezpośrednio do Google i dowiedzieć się, kto znajduje się na topowych pozycjach na te frazy i zobaczyć, w jaki sposób potraktował dany temat. Wykorzystując podpowiedzi z Answer the public mogę jeszcze raz wrócić do Ubersuggest i na podstawie częstotliwości wyszukiwań i konkurencyjności wybrać te, które dadzą kombinację optymalną.

Ciekawa jestem czy korzystasz z powyższych narzędzi? A może masz jeszcze inne, które mogą wspomóc planowanie słów kluczowych? Podziel się nimi w komentarzu – chętnie je poznam. Mam również dla Ciebie tekst, w którym pokazuję szczegółowo, jak wybrać najlepsze słowa kluczowe więc wskakuj do tekstu o analizie słów kluczowych i przekonaj się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują 😉

 

jak pisać teksty SEO