Jak dobrać słowa kluczowe – 6 skutecznych narzędzi propozycji słów kluczowych

Masz pomysł na post na blogu, uważasz, że temat jest fantastyczny i jeszcze przed jego publikacją widzisz oczyma duszy jak dzięki niemu zwiększy się ruch na Twojej stronie. Publikujesz i ….? I ku wielkiemu Twojemu rozczarowaniu nic się nie dzieje. Zaczynasz się zastanawiać, co jest z tym tekstem nie tak. Myślisz, że może tekst wcale nie jest taki ważny, jak Ci się wydaje. I wymyślasz tysiąc innych przyczyn zaistniałej sytuacji. Tymczasem rozwiązanie może być prostsze niż Ci się wydaje.

Jednym z czynników, które odpowiadają za skuteczny marketing jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Musisz wybrać właściwe słowa kluczowe, a więc zoptymalizować stronę pod SEO, co wpłynie na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Dziś podpowiem jak stosować narzędzia propozycji słów kluczowych, żeby dobrać słowa kluczowe, dzięki którym wzrośnie ruch na Twojej stronie.

Narzędzia propozycji słów kluczowych

1. Wyszukiwarka Google

Pewnie zauważyłaś, że wpisując w pole wyszukiwania Google słowa od razu pojawiają się podpowiedzi. Można to oczywiście wykorzystać przy planowaniu słów kluczowych. Nie każdy jednak wie, że wyszukując słowa kluczowe można stosować znaczek *, który zastępuje dowolne słowo. I tak wpisując „* projekt kuchni”, a potem „projekt * kuchni” otrzymałam propozycję fraz, które są wyszukiwane przez osoby potencjalnie zainteresowane moim tematem.

 

jak dobrać słowa kluczowe jak dobrać słowa kluczowe

 

2. Google keyword planner czyli planer słów kluczowych Google

To chyba najbardziej znane narzędzie propozycji  słów kluczowych. Wpisując szukaną frazę możesz zobaczyć nie tylko jak często dana fraza była wyszukiwana, ale również dostaniesz listę propozycji fraz podobnych. W przykładzie zauważysz, że fraza „projekty kuchni” była wyszukiwana prawie 3 razy częściej niż „projekt kuchni”.

planer słów kluczowych

3. Google trends

Dzięki temu narzędziu możesz sprawdzić jak zmieniała się częstotliwość wyszukiwanych fraz kluczowych. Dostaniesz również informację na temat słów podobnych, co już może być podpowiedzią przy planowaniu słów kluczowych do postów, ale również do kampanii reklamowych w Google AdWords. W przypadku „projekt kuchni” da się zauważyć wyraźną sezonowość zapytań, co z pewnością będzie miało wpływ na wysokość stawki za reklamę w określonych przedziałach czasowych.

google trends

4. Ubersuggest

To narzędzie propozycji słów kluczowych działa na trochę innej zasadzie niż planer słów kluczowych Google’a, choć opiera się na danych z tej wyszukiwarki. Analizuje on wpisaną frazę dodając do niej kolejne litery alfabetu i cyfry, proponując dla każdej kombinacji 10 najczęściej wpisywanych fraz. Ja po wpisaniu „projekt kuchni” dostałam listę 192 słów kluczowych. Mogę je wyeksportować do pliku .csv.

jak planować słowa kluczowe

Po najechaniu na mały trójkącik przy frazie kluczowej mogę również sprawdzić jak wygląda trend wyszukiwania dla każdej z propozycji fraz.

jak dobierać słowa kluczowe

5. Keywordtool.io

To narzędzie propozycji słów kluczowych działa podobnie jak wspomniany wcześniej Ubersuggest. On również podpowiada jak dobrać słowa kluczowe opierając się na analizie fraz poprzez dodawanie kolejnych liter alfabetu. W wersji darmowej tylko otrzymujemy listę słów, natomiast w wersjach płatnych możemy dostać również liczbę miesięcznych wyszukiwań w Google oraz dane powiązane z Google Adwords.

Ze względu na mniej przejrzysty obraz wyników, z tych dwóch narzędzi propozycji słów kluczowych zdecydowanie bardziej wolę Ubersuggest.

keyword tool

 

6. Answer the public

To narzędzie propozycji słów kluczowych pomaga znaleźć powiązanie szukanej frazy z pytaniami, przedrostkami oraz z kolejnymi literami alfabetu. W efekcie dostajemy bardzo ładnie graficznie ułożone propozycje słów kluczowych, które mogą służyć również do planowania tematów postów.

jak dobrać słowa kluczowe planowanie słów kluczowych SEO

 

 

Zauważ, że dzięki tym narzędziom, wychodząc od terminu „projekt kuchni” dostałam setki propozycji słów kluczowych z tzw. długiego ogona czyli dłuższych fraz, które odpowiednio używane mogą zdecydowanie poprawić pozycję na liście wyników wyszukiwania. Wykorzystując podpowiedzi z Ubbersuggest czy Answer the public mogę jeszcze raz wrócić do planera słów kluczowych Google i na podstawie częstotliwości ich poszukiwania wybrać te, które dadzą kombinację optymalną.

 

Ciekawa jestem czy korzystasz z powyższych narzędzi? A może masz jeszcze inne, które mogą wspomóc planowanie słów kluczowych? Podziel się nimi w komentarzu – chętnie je poznam.

 

Jeśli uważasz, że ten artykuł może pomóc Twoim znajomym, to podziel się nim proszę z nimi. Niech oni również skuteczniej planują słowa kluczowe.