Jak pozycjonować stronę tworząc dobry content? + 2 narzędzia

Coraz większy wpływ na pozycję firmy na liście wyników wyszukiwania ma dobry content. Taki content doceniają jednak nie tylko czytelniczy, ale i Google, dlatego wartościowy content warto wykorzystać przy pozycjonowaniu. Powstaje jednak pytanie jak pozycjonować stronę wykorzystując content marketing?

Co to jest pozycjonowanie?

Na początek zacznę jednak od wyjaśnienia pojęcia pozycjonowania. Otóż pozycjonowanie jest to zespół czynności, których celem jest uzyskanie jak najwyższych pozycji na liście wyników wyszukiwania. Jedną z metod, z których można, a właściwie należy korzystać przy pozycjonowaniu jest SEO czyli search engine optimization.

SEO zaś można podzielić na dwie części. Jedna z nich jest związana bezpośrednio z witryną i dotyczy treści, które na niej publikujemy. Druga zaś opiera się na działaniach prowadzonych poza pozycjonowaną stroną i w skrócie mówiąc opiera się na zdobywaniu wartościowych linków kierujących do strony. Ja dziś skupię się na tej pierwszej części czyli na działaniach związanych ze stroną, bo to właśnie tutaj content marketing ma największe pole do popisu.

Jak tworzyć content?

Jak pewnie wiesz, podstawą stosowania content marketingu są treści. Nie chodzi jednak o to by pisać ot tak, dla sztuki, ale po to, żeby dawać internautom treści, które będą chcieli czytać. Muszą więc to być treści wartościowe czyli dające odpowiedź na problem, treści edukacyjne, dostarczające emocji czy rozrywki.

Rodzaj treści zależy oczywiście od tematyki strony, celu jej istnienia oraz grupy docelowej. Gdyby np. u mnie na blogu pojawił się wpis na temat: jak pomalować się na studniówkę, to przypuszczam, że wielu moich stałych czytelników zastanawiałoby się czy trafiło w to miejsce co zwykle. Nie pasowałby on przecież wcale ani do mojej grupy docelowej, ani do tematyki bloga i mimo że dobrze optymalizując go pod SEO miałabym szansę pozyskać nowy ruch z wyszukiwarki, to takie działanie byłoby kompletnie bezsensowne.

Dlatego chcąc wykorzystać SEO, planując wpisy na swojej stronie czy blogu firmowym koniecznie musisz najpierw poznać problemy i oczekiwania Twojej grupy docelowej, a następnie wybrać słowa kluczowe, które pasują do tych tematów najlepiej. O tym jak dobrać słowa kluczowe  pisałam już wcześniej.

Jak pozycjonować stronę tworząc content?

Jednakże użycie właściwych słów kluczowych nie gwarantuje, że Twoja strona od razu sięgnie po topowe pozycje na liście wyników wyszukiwania. Musisz bowiem przestrzegać zasad SEO, które uzupełnią wartościową treść. Oto zasady pisania wpisów:

  1. pisząc tekst,
  • pamiętaj, żeby dzielić go na akapity – taki tekst czyta się łatwiej,
  • używaj śródtytułów – koniecznie w co najmniej jednym z nich zamieść słowa kluczowe,
  • używaj wypunktowań, pogrubień, kursywy,
  • sprawdź długość artykułu – jeśli ma 3000-5000zzs to dobrze, będzie lepiej traktowany przez Google, (to, że czytelnicy nie chcą czytać dłuższych tekstów to mit – prawda jest taka, że większym zaangażowaniem cieszą się teksty dłuższe, które wyczerpują problem i dają kompletne rozwiązanie),
  1. Znajdź i wklej obrazki
  • znajdź zdjęcia pasujące do Twojego tematu,
  • przed wgraniem na serwer zmień nazwę pliku i nazwij plik używaj słów kluczowych,
  • uzupełnij tekst alternatywny (atrybut alt) – najlepiej również używając słów kluczowych,
  1. Uzupełnij meta tagi
  • uzupełnij meta opis – czyli to, co jest widoczne dla osoby, która widzi Twój wpis w wynikach wyszukiwania
  • koniecznie używaj słów kluczowych,

Stosując te zasady masz gwarancję, że Twój wpis nie tylko daje czytelnikom wartościową treść, ale również pozwala wyszukiwarce Google zidentyfikować temat, o którym traktuje. Dzięki temu algorytm Google będzie go pokazywał osobom, które takich treści poszukują.

Narzędzia wspierające SEO

Na koniec chcę Ci polecić 2 narzędzia, które pomagają tworzyć content pod SEO czyli pozycjonować stronę. Oto one:

  • wtyczka Yoast SEO – doceniają ją chyba wszyscy publikujący wpisy za pośrednictwem WordPressa. Jej główną zaletą jest to, że podpowiada ona czynności, które należy wykonać, żeby zoptymalizować wpis. Jeśli chcesz się dowiedzieć o niej nieco więcej, to zapraszam do wpisu Jak korzystać z Yoast SEO, a tutaj podrzucam screen z podpowiedzi, których nam wtyczka udziela. Dzięki  nim można poprawić sporo elementów przed publikacją wpisu, aż większość kropek będzie miała zielony kolor. Podpowiedzi wyglądają tak:yoast by seo podpowiedzi
  • SEMSTORM – to narzędzie, które wspomaga proces pozycjonowania i pozwala zobaczyć jak badaną stronę widzi Google m.in. na jakich pozycjach na jakie słowa kluczowe się ona znajduje. Ma jednak również inne funkcje, dzięki którym można sprawdzić jak strona wygląda na tle stron konkurencji oraz znaleźć frazy kluczowe z potencjałem, na które warto poświęcić więcej uwagi. Co ważne, można sprawdzić dowolną stronę, nie tylko własną! Narzędzie jest płatne, ale ma 14 dniową wersję testową, dzięki której można zapoznać się z jego funkcjonalościami.

 

Mam nadzieję, że mój dzisiejszy artykuł dał Ci odpowiedź na pytanie jak pozycjonować stronę tworząc content. Jeśli uważasz, że wśród Twoich znajomych są osoby, którym ta wiedza może się przydać, to podziel się z nimi linkiem. Niech każdy właściciel bloga czy strony tworzy treści pod SEO, dzięki czemu osiągnie lepsze pozycje na liście wyników wyszukiwania i trafi do swojej grupy docelowej.