Narzędzia content marketingu cz.1

narzędzia content marketingu

Mam nadzieję, że jesteś już przekonany, że content marketing w małej firmie ma sens. A skoro tak, to czas zaplanować działania, które pomogą w realizacji założonych celów. Zanim jednak zaczniesz przeczytaj ten post. Oto narzędzia content marketingu, których znajomość i umiejętne stosowanie ma kluczowe znaczenie przy realizacji celów. Jest ich sporo, dlatego listę tę podzieliłam na 2 części.

blog

Jednym z najbardziej znanych i coraz popularniejszych form content marketingu jest blog firmowy. Jakie są jego najważniejsze role? Otóż blog:

  • pomaga budować Twój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie,
  • pomaga tworzyć zaangażowaną społeczność,
  • pozwala zwiększyć liczbę pozyskiwanych leadów,
  • zwiększa Twoją widoczność w wyszukiwarkach, bo Google lubi strony z treściami aktualizowanymi na bieżąco,
  • zwiększa ruch na Twojej stronie – bo ludzie szukają wartościowych treści.

Badania dowodzą, że firmy, które blogują więcej niż 15 x miesięcznie mają ruch 5x większy, niż te, które nie mają bloga. Czy to Cię przekonuje, że warto blogować?

infografika

Jest narzędziem, które może wzbogacać wpisy blogowe, ale może istnieć również jako odrębny byt. Jest to atrakcyjnie graficzne przestawienie pewnych danych, idealne do zastosowania, gdy chcesz przedstawić dane statystyczne czy liczbowe.

Tworząc do jakiegoś wpisu infografikę nie tylko uatrakcyjniasz jego wygląd, ale też tworzysz content, który jest chętniej czytany i rozpowszechniany w sieci. Ludzie lubią obrazy, a obrazy niosące wartościową treść są chętnie udostępniane. Dzięki temu tworzysz viral, którego zasięgi pozwalają Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców.

e-book

E-book czyli nieco dłuższa niż wpis blogowy forma contentu niosącego wartość dla czytelnika. W formie e-booka można wydać poradnik, raport czy kurs. E-book jest dość często wykorzystywany jako  leadmagnet czyli narzędzie do zdobywania leadów czyli danych klientów zainteresowanych daną tematyką. Bywa więc prezentem ofiarowywanym w zamian za zapisanie się na listę np. subskrybentów newslettera.

newsletter

Newsletter jak żadne inne narzędzie sprzyja budowaniu społeczności i pozyskiwaniu leadów. Dzięki niemu możemy na bieżąco utrzymywać kontakt z naszymi leadami, informować ich o naszych planach, wydarzeniach firmowych czy akcjach specjalnych, dostępnych tylko dla zapisanych użytkowników. Newsletter może mieć również formę szkoleniową, jak to ma miejsce w przypadku mojego newslettera edukacyjnego o słowach kluczowych.

Co ważne, mimo że newsletter jest często uzupełnieniem content marketingu prowadzonego w ramach bloga firmowego, to nie znaczy, że tak musi być. Nic nie stoi na przeszkodzie, by okienko zapisu na newsletter pojawiało się również na stronie firmowej. Dlatego jeśli Twoje plany na blog firmowy są jeszcze tylko planami, to stwórz chociaż newsletter – przygotowanie systemu do rozsyłania newslettera jest naprawdę łatwe, a pozyskane w ten sposób leady mogą dać wymierne korzyści dla Twojej firmy.

Druga część wpisu o narzędziach content marketingu

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more