Podstawy link building’u czyli budowania jakościowych linków dla naszej strony

link building podstawy

Tematyka budowania linków jest przez Was najczęściej wymieniana wśród tematów, które Was interesują. Dziś mam dla Was prawdziwą bombę, czyli wpis gościnny napisany przez Łukasza Buławskiego z Afterweb. Czytajcie i uczcie się, bo Łukasz przygotował kawał dobrego materiału 🙂

Podstawy budowania jakościowych linków dla naszej strony

Budowanie linków zewnętrznych. Brzmi znajomo, prawda? Z terminem tym spotykają się nie tylko marketerzy, ale także przedsiębiorcy, którzy planują pozycjonowanie portalu na własną rękę. Link building przeszedł w ostatnich latach ogromne zmiany. Krwawa sobota, ponieważ tak nazywana jest aktualizacja algorytmu Google z 4 października 2013 roku, obróciła listy rankingowe do góry nogami. Amerykański gigant wypowiedział prawdziwą wojnę masowym linkom niskiej jakości. Strony, które nie przywiązywały uwagi do wartościowego budowania zaplecza tekstowego, zostały surowo ukarane. W tym tekście odpowiemy na wszystkie najpopularniejsze pytania dotyczące link buildingu. Zobacz co musisz zrobić, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji krwawej soboty.

Co to jest Link Building?

Zacznijmy od absolutnej podstawy. Linkowanie to niezwykle popularny wśród marketerów zabieg, który polega na osadzaniu odsyłaczy do stron internetowych klientów w tekstach umieszczanych na zewnętrznych portalach. Jak to wygląda w praktyce? Internauta po kliknięciu na hiperłącze zostaje przekierowany do zupełnie innego dokumentu HTML. Najczęściej trafiamy na strony główne lub konkretne podstrony z ofertą przedsiębiorstwa, które opłaciło artykuł wraz z linkiem. Hiperłącze znajdujemy przede wszystkim pod słowami kluczowymi w formie nieodmienionej. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy odnośnik zostanie umieszczony na elemencie graficznym.

Głównym celem zaawansowanych kampanii link buildingu jest zwiększenie popularności i ruchu na stronie. Amerykański gigant nie ukrywa swojego zamiłowania do wartościowego zaplecza. Portale spełniające warunki algorytmu Google nagradzane są wysokimi pozycjami na liście SERP. Powszechnie wiadomo, że nie wszystkie linki są równe. Chodzi mi o to, że niektóre linki zwrotne mogą nieść ze sobą wartość dla wyszukiwarki Google. Linki dzielą się na dofollow i nofollow. Jako użytkownik nie można odróżnić linku nofollow od linku dofollow.

linki do follow no follow

Jednak jeśli chodzi o optymalizację wyszukiwarek, istnieje DUŻA różnica między linkami nofollow i dofollow. Linki Dofollow pomagają w rankingach wyszukiwarek, natomiast linki nofollow nie do końca. A jeśli link nie wysyła LinkJuice (inaczej „sok z linków”) na swój sposób,
nie pomoże w rankingu Google. Jednak także i one odgrywają ważna rolę w całej strategii.

Oto jak to sprawdzić czy link jest Nofollow
– Kliknij prawym przyciskiem myszy przeglądarkę i kliknij „Wyświetl źródło strony”.
– Zobacz stronę źródłową.
– Następnie poszukaj linku w kodzie HTML strony.
– Znajdź link w kodzie HTML strony.
– Jeśli widzisz atrybut rel = ”nofollow”, ten link nie jest obserwowany. W przeciwnym razie link jest dofollow.

Tag nofollow został pierwotnie stworzony przez Google w celu zwalczania spamu w komentarzach na blogu.
Bardzo pomocna w namierzeniu linków nofollow na stronie jest wtyczka do przeglądarki o wszystko mówiącej nazwie “NoFollow”. Po jej
zainstalowaniu wszystkie linki posiadające atrybut nofollow będą oznaczone czerwoną ramką.

Dlaczego link building jest ważny dla SEO?

Sympatia algorytmów wyszukiwarki do pierwszorzędnej jakości zaplecza odnośników sprawiła, że link building w zdecydowanej większości wykonywany jest przez agencje marketingu internetowego. Samodzielne pozyskiwanie linków jest procesem bardzo czasochłonnym i – nie ma
co ukrywać – niezwykle trudnym. Brak odpowiedniego zaplecza i sieci renomowanych partnerów medialnych mogą całkowicie uniemożliwić zdobywanie intratnych pozycji. Dlatego właśnie budowa najwyższej jakości linkowania od kilku lat pozostaje swoistym fundamentem dobrego SEO.

Nikt nie zna pełnego algorytmu używanego przez Google do określania wyników wyszukiwania. Pomimo tego ogólna zasada wśród społeczności SEO jest taka, że linki nadal odgrywają dużą rolę w tym algorytmie.

Tworzenie list rankingowych przez wyszukiwarkę Google to bardzo skomplikowany proces, który indeksowanie opiera o kilkaset czynników. Internetowe roboty amerykańskiego giganta codziennie analizują miliony portali. Sprawdzana jest nie tylko warstwa tekstowa, ale także nasycenie frazami kluczowymi, atrybuty alt w grafikach oraz zewnętrzne linki – główny temat tego artykułu. W przypadku budowania solidnego zaplecza, które z pewnością przypadnie do gustu Google, należy znaleźć idealny balans pomiędzy ilością a jakością odsyłaczy.

jak budować baklinki

Jeśli wybrane przez nas odnośniki zostaną umieszczone na wiarygodnym serwisie, wówczas algorytm dostanie jasny sygnał, że prowadzony przez nas portal jest źródłem godnym zaufania. W przeciwnym wypadku – nasza strona będzie miała ciężką walkę o czołówkę w rankingu Google. Na razie jednak nie ma wątpliwości, że jeśli otrzymasz wysokiej jakości linki do swojej witryny, pomoże ci to w lepszym rankingu i zwiększeniu ruchu.

Nacisk na jakość rośnie, gdy Google staje się coraz bardziej wyrafinowane w zakresie filtrowania linków niskiej jakości. Wpływa to bezpośrednio na SEO, dlatego agencje muszą mieć pewność, że wybrane przez nich techniki budowania linków koncentrują się przede wszystkim na jakości. W przypadku małych firm sprawdza się zasada: im więcej linków = większy ruch w sieci wyszukiwania = więcej klientów. Zasadniczo linki do twoich stron są głosami na popularność, a im więcej głosów uzyskasz, tym bardziej popularny jesteś w Google.

Proste strategie budowania linków. Zobacz, jak budować linki zwrotne do swojej
witryny

Budowanie wartościowych linków zwrotnych do Twojej witryny na pierwszy rzut oka może okazać się niezwykle trudne. W praktyce musisz zwrócić szczególną uwagę na tworzenie wysokiej jakości warstwy tekstowej.

darmowe bakclinki

Określając strategię kampanii budowania linków, musisz pomyśleć o typach linków, które musisz uzyskać. Istnieją różne rodzaje do rozważenia:

  • linki do Twojej strony głównej,
  • odnośniki do „głębokich” stron (takich jak strony produktów lub kategorii),
  • linki zawierające Twoją markę / nazwę firmy,
  • linki zawierające słowa kluczowe, na które celujesz.

Wraz z wprowadzeniem Pingwina w 2012 r. (I jego późniejszymi aktualizacjami) Google zaczęło karać za linki, wyglądające fałszywie.

W większości najłatwiejsze linki, które znajdziemy w internecie, z natury mają mniejszą wagę niż inne typy linków, którym trzeba poświęcić więcej czasu. W przeszłości były one czasem przydatne agencjom SEO pracującym na niektórych stronach internetowych, ale teraz należy zachować szczególną ostrożność przy ich wdrażaniu. Oto kilka przykładów rodzajów i miejsc na zdobycie linka.

  • komentarze na blogu,
  • informacje prasowe bądź wydarzenia,
  • katalogi branżowe i tematyczne,
  • wpisy gościnne,
  • artykuły sponsorowane,
  • widgety do osadzenia,
  • broken links,
  • infografiki,
  • strony profilu użytkownika,
  • księgi gości,
  • wpisy na forum,
  • partnerzy i współpraca.

Typy linków, które zdecydujesz się realizować zgodnie ze strategią, powinny zależeć od istniejącego profilu linków, ale ogólnie powinieneś unikać linków zdobywanych w sztuczny sposób na stronach do tego stworzonych, gdyż takie linki mają negatywne konsekwencje dla stron.

anchor tekst co to jest

Jednym z ważnych aspektów linków przychodzących, na które zwracają uwagę wyszukiwarki, jest tekst kotwicy linku. Tekst kotwicy pomaga wyszukiwarkom zorientować się w temacie strony docelowej. Historycznie było to nadużywane i umożliwiało bombardowanie linkami, które polega na użyciu dokładnego wyrażenia, które chcesz uszeregować, we wszystkich tekstach kotwicy linków przychodzących z tysięcy stron internetowych, niezależnie od jakości lub trafności strony.

Oczywiście, gdy ludzie dodają link na stronie prowadzącej do Twojej witryny, często tekstem kotwicy będzie Twoja marka lub nazwa firmy. Zatem, jeśli tekst kotwicy skoncentrowany na słowach kluczowych jest więcej niż tekst markowy, może to powodować problemy. Najlepiej mieć bardziej markowy tekst kotwicy.

Jeśli nadal optymalizujesz ten sam anchor text podczas próby zdobycia linków z innych witryn i zaczyna on stać się tekstem kotwicy większości i nie jest to Twoja marka, jest to bardzo nienaturalne.

Tak jak wspomniałem wcześniej, linki przychodzące są nadal ważne, nawet po wielu aktualizacjach. Aby mieć dobre, naturalne linki, witryna potrzebuje wysokiej jakości treści, które są godne zaufania, wiarygodne i autorytatywne. Dlatego powinieneś skupić się na odpowiedniej taktyce, która da ci linki redakcyjne, zwiększające wartość twojej strony i biznesu. Linki służą jako odzwierciedlenie jakości zawartości strony, o ile są one naturalnymi linkami.

strategia budowania linków

Istnieje wiele czynników, które wpływają na wartość linka, oto kilka aspektów, które sprawiają, że link ze strony internetowej jest dla ciebie cenny.

Trafność

Jest to bardzo prosta kwestia. Posiadając sklep z rowerami i mając artykuł o sprzęcie rowerowym, nie będziemy publikować go na portalu o zabawkach dla dzieci. Najlepiej, gdyby tematyczność domeny jak najbardziej pokrywała się z tematycznością naszego tekstu.

Jeśli więc chcesz uzyskać wysoką pozycję, gdy użytkownicy wyszukują hasło „naprawa samochodu Warszawa”, to linki z witryn z Warszawy lub o motoryzacji są świetne dla Twojej witryny. Wyszukiwarki są jednak inteligentne. Jeśli otrzymasz link z lokalnego bloga o tematyce Warszawy lub ze strony internetowej o częściach samochodowych, mogą dowiedzieć się, że są one związane z sobą i że blog z siedzibą w Warszawie pisze o firmie z siedzibą w tym właśnie mieście.

Autorytet i zaufanie

Widoczność domeny to inaczej jej dostępność w internecie. W popularnym narzędziach widoczność jest przedstawiana za pomocą liczbowego wskaźnika, im jest on wyższy, tym strona jest widoczna pod większą ilością zapytań. Dlaczego ma to znaczenie? Niski wskaźnik widoczności ma przełożenie na ilość osób widzących stronę, która w tym wypadku również będzie niska. Dlatego linki z zaufanych i autorytatywnych stron internetowych są ważniejsze niż mniej zaufane strony. Lokalne i regionalne organizacje informacyjne są dobrym przykładem zaufanych witryn.

linki spamowe jak rozpoznać

Często twórcy linków będą rozmawiać o linkach z domen .EDU i .GOV. Uważa się je za tak cenne, ponieważ zazwyczaj pochodzą one z bardzo zaufanych stron internetowych, takich jak uniwersytet lub agencja rządowa – które mają tendencję do wielu „głosów popularności”. Tak więc, zgodnie z ogólną zasadą, powinieneś sięgać po linki z ważniejszych stron internetowych.

Różnorodność

Wyszukiwarki lubią widzieć szeroką gamę linków. Jest to wskaźnik zaufania, a witryny, które nie mają naturalnego „profilu linku”, mogą być oznaczone przez wyszukiwarki czerwoną flagą. Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z wszystkich ścieżek – oczywiście zdobywanych
naturalnie.

Postaram się opisać miejsca, które najbardziej lubię i uważam za najbardziej cenne.

Wpisy gościnne

Jest to prawdopodobnie jeden z częstszych, a zarazem jeden z bardziej czasochłonnych rodzajów budowania linków, które wykonujesz jako SEO, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz lub Twoja firma jest wciąż niewielka i nieznana. Polega na ręcznym kontakcie z właścicielami witryn i blogerami i proszeniu ich o link do Ciebie. Ponownie, musisz dać im powód do połączenia się z Tobą i aby odnieść sukces, musisz kontaktować się z osobami, które są istotne. Jeśli kontaktujesz się z osobami, które nie mają żadnego związku z Twoją branżą, mogą one być zdezorientowane, gdy poprosisz o link.

wpis gościnni backlink

Google nie przepada za portalami, których zewnętrzne artykuły nie nawiązują do prowadzonej działalności. Przykład? Proszę bardzo! Osadzenie hiperłącza z linkiem w artykule skierowanym do studentów medycyny nie będzie dobrym rozwiązaniem dla portalu skupionego na
nowoczesnych technologiach. Dopilnuj także tego, aby wszystkie budowane przez Ciebie linki wyglądały całkowicie naturalnie. Tworzone z myślą o Twoim portalu treści muszą zainteresować nie tylko Googlebota, ale przede wszystkim internautów. Sami użytkownicy uwielbiają
rozbudowane notki, które w całości wyczerpują temat podany w tytule wpisu. Szerokim łukiem omijaj nagłówki typu clickbait oraz tekstów mocno nasyconych frazami kluczowymi. Precle czasy świetności mają już dawno za sobą! Dobrą i skuteczną praktyką będzie podzielenie treści na akapity bądź urozmaicenie ich elementami graficznymi. Tworząc wiarygodne i długie artykuły zauważysz rosnący ruch na stronie, a z czasem Twój biznes w końcu zacznie przynosić zyski. Dbaj o zewnętrzne wpisy zawierające link zwrotny tak samo, jak o własnego bloga. Stworzenie wizerunku eksperta w branży z pewnością wyjdzie Ci na dobre!

Bardzo fajnym sposobem jest badanie konkurencji.

Może to być naprawdę dobre, jeśli masz bardzo udanego konkurenta, który buduje linki przez jakiś czas i chcesz odtworzyć to, co robili.

Dobrym narzędziem do korzystania z tego jest Ahrefs.

  • zrób listę 5 najlepszych konkurentów (10 konkurentów, jeśli mają stosunkowo małe profile
    linków zwrotnych),
  • podłącz każdą stronę do Ahrefs,
  • przejdź do sekcji „Linki zwrotne”,
  • filtruj według typu łącza „Dofollow”,
  • wypakuj arkusz kalkulacyjny tych linków,
  • spróbuj dodać własnego linka.

Broken Links

Kolejnym bardzo dobrym i wartościowym sposobem jest szukanie ” Broken Links „. Poprawa uszkodzonych linków to proces znajdowania odpowiednich stron internetowych, które prowadzą do martwych stron. Przez powiadomienie właściciela oferujesz link do zastąpienia
martwej (trzeba mieć na uwadze, aby nasz link być także w tematyce strony, na której znaleźliśmy niedziałający link).

link building na stronie

Konferencje i wydarzenia

Bardzo cennymi linkami są „Linki do konferencji i wydarzeń”. Trzeba przyznać, że tego typu link wymaga wiele wysiłku, gdyż należy poprowadzić lub wziąć udział w wydarzeniu, spotkaniu czy konferencji. Jednak trzeba mieć pewne doświadczenie i wiedzę. Dlatego jest to link jeden z trudniejszych do zdobycia. Ponadto oprócz samego linka zdobywamy pewne zaufanie w gronie osób, które mogą nas w przyszłości ugościć np. we wpisie gościnnym albo w wspólnym artykule.

Infografiki

Popularne w ostatnim czasie jest korzystanie z infografik. Infografiki agregują dane do postaci obrazu. Są cenne, ponieważ w przeciwieństwie do pisemnej treści tekstowej, można je wielokrotnie wykorzystywać bez ponoszenia kar za powielanie.

Możemy wykorzystać infografiki na 2 sposoby:

  • przesyłanie ich na infograficzne witryny agregujące,
  • prezentacja infografiki jako postu gościnnego.

Obie metody są wysoce skalowalne, ponieważ nie trzeba pisać mnóstwo nowych treści, aby zabezpieczyć łącze.

Ponadto innymi dobrymi miejscami są linki ze stron rządowych, zaprzyjaźnionych firm czy fundacji, które wspieramy.

Linki za darmo dzięki wewnętrznemu link buildingowi

linki wewnętrzne

Metoda wewnętrznego budowania linków jest bardzo niedoceniana w ostatnich czasach. A szkoda, ponieważ decydując się na tego typu zabiegi przejmujesz pełną kontrolę nad link buildingiem. W dodatku, takie działania są całkowicie darmowe, a analizy pokazują, że wewnętrzne linkowanie zapewnia niezrównany wzrost pozycji w rankingu indeksowania Google. Linkowanie wewnętrzne to nic innego, jak odnośniki w obrębie serwisu, które umożliwiają internautom i robotom wyszukiwarki dotarcie do innych podstron.

Wewnętrzne budowanie odsyłaczy jest podstawą każdej profesjonalnie wykonanej optymalizacji. Poprawnie złożona struktura i odpowiednie podlinkowanie kategorii bezpośrednio przełoży się na sukces, jakim jest zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Istnieją dwie szkoły linkowania wewnętrznego. Jedna mówi o skupieniu całości uwagi wyłącznie na robocie, druga ukierunkowana jest na wygodę użytkownika, natomiast trzecia idea to sztuka znalezienia kompromisu. Mimo iż jest to najtrudniejsze do wykonania, to taki zabieg daje najwięcej korzyści.

Wspólne obszary, w których można znaleźć linki wewnętrzne:

  • normalna nawigacja w witrynie: łącza, które zwykle znajdują się w menu górnego paska, menu paska bocznego oraz w stopce na wszystkich stronach. Jest to zwykle oparte na architekturze witryny.
  • powiązane strony: strony, które wskazuje inne strony związane z tematem strony. Jest to korzystne dla użytkowników, ponieważ pomaga sugerować strony, których użytkownik prawdopodobnie szukał.
  • mapy witryn użytkownika: mapa witryny to pojedyncza strona, która prowadzi do wszystkich innych stron witryny. Istnieją trzy typy osób, które poruszają się po witrynie:
    korzystające z normalnej nawigacji w witrynie,
    korzystające z pola wyszukiwania, i ci,
    którzy przechodzą bezpośrednio do mapy witryny.
    W przypadku bardzo dużych witryn mapy witryn mogą być przytłaczające, a w takich przypadkach mapa witryny może po prostu zawierać główne kategorie kategorii i niekoniecznie każdą stronę witryny.
  • linki w treści: w treści strony można dodawać linki do słów w akapicie. Jest to niedostatecznie wykorzystywane przez wiele stron internetowych, ale w innych przypadkach można go również zoptymalizować, co może mieć negatywny wpływ na SEO. Po prostu należy połączyć strony naturalnie i mieć na uwadze użytkownika.

Pamiętaj!
Projektując witryny miej na uwadze linkowanie wewnętrzne dla użytkowników, nie dla robotów.

Linki zwrotne, których powinieneś unikać! Podpowiadamy, jak zidentyfikować linki spamowe

Spam to bardzo niechciany gość zarówno na Twojej stronie, jak i na portalu, za pośrednictwem którego umieszczasz linki kierujące do oferowanych przez Ciebie usług. Spam nie trafia w gusta algorytmu Google i nie jest także lubiany przez innych użytkowników globalnej sieci. To jasna wskazówka, że należy go całkowicie unikać! Linki spamowe, które przez specjalistów nazywane są również linkami bardzo niskiej jakości, to odsyłacze wskazujące Twoją domenę ze spamu bądź witryn o negatywnym wizerunku.

strategia link buildingu

Najważniejszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest zamiar bezpośredniego ulepszenia swojego autorytetu domeny lub rangi. Jeśli Google stwierdzi, że link nie ma innego celu niż sztuczne generowanie ruchu, będzie traktowany jako niskiej jakości.

Spam do naszej strony można bardzo łatwo rozpoznać. W jaki sposób?:

  • wiesz, bo je stworzyłeś – jeśli sam stworzyłeś toksyczne linki zwrotne poprzez podejrzane działania internetowe, takie jak płacenie za linki lub spamowanie treści, to wiesz, że linki istnieją.
  • otrzymujesz ostrzeżenie od Google – możliwe, że sam nie utworzyłeś toksycznych linków zwrotnych. Mogły zostać utworzone przez oszusta lub wątpliwą firmę SEO, którą zatrudniłeś w przeszłości. Jeśli naprawdę nie znasz toksycznych linków zwrotnych, możesz ich nie znaleźć, dopóki nie otrzymasz ostrzeżenia od Google.
  • nienaturalny wzrost ilości domen do Twojej strony – jeżeli zauważyłeś duży przyrost ilości domen zwłaszcza z innych części świata, ze stron, które nie mają żadnego powiązania z Twoją stroną.
  • zauważasz nagły spadek ruchu – jeśli Twój ruch organiczny nagle spadnie, szczególnie około 22 maja 2013 r., Kiedy Penguin 2.0
    zaczął działać, przyczyną mogą być toksyczne linki zwrotne.
  • robisz listę swoich linków zwrotnych do sprawdzenia – jeśli martwisz się o najnowszą aktualizację Penguin 2.0, podobnie jak wielu innych właścicieli witryn, możesz pobrać listę linków zwrotnych, aby sprawdzić, czy nie ma podejrzanych łączy. Przeklikiwanie wszystkich linków może okazać się bardzo czasochłonne, ale wtedy masz pewność, że żadne źródło nie jestem linkiem, który może zagrozić naszej stronie.

Jak określić czy link jest spamowy czy nie?

Można to wypunktować:

  • Linki ze stron internetowych skonfigurowanych wyłącznie w celu budowania linków SEO, znanych jako „farmy linków”.
  • Linki z katalogów lub witryn z treściami, które pozwalają każdemu przesyłać treści, co oznacza, że zawierają mnóstwo artykułów, które nie są spójne. Zasadniczo są to ukryte farmy.
  • Witryny ogólnie niskiej jakości np niski poziom Domain Rating, dużo linków zewnętrznych lub dużo duplikatów treści.
  • Gdy otrzymujesz wiele linków z innych krajów np. Jeśli mieszkasz w Wielkiej Brytanii i wszystkie Twoje linki pochodzą z Rosji.
  • Jeśli zauważysz wiele takich samych nieistotnych kotwic, które tak naprawdę nie odzwierciedlają zawartości twojej strony, to czas na dokładne sprawdzenie źródeł. Z pewnością te linki są spamem i mogą prowadzić do ukarania Twojej witryny przez Google.
  • Masz dużą liczbę linków pochodzących z jednej strony w krótkim czasie? Można sugerować, że są to linki, które zostały opłacone.
  • Oczywiście spamujące witryny, witryny pornograficzne, witryny wypłat pożyczek lub witryny hazardowe.

Zasadniczo Google określi link „zły”, „spamowy”, a zatem toksyczny, jeśli podejrzewa, że jest w jakikolwiek sposób nienaturalny lub sztuczny. Często nowi odwiedzający pojawiają się spoza krajów tworzących wybraną przez Ciebie grupę docelową odbiorców. Spam najczęściej znajdziesz w komentarzach, gdzie internauci odpowiadając na treść artykułu publikują kolejny link mający na celu zachęcenie użytkownika do dalszej lektury na innym portalu. Ich całkowite usunięcie może okazać się bardzo czasochłonne. Google uruchomiło nawet specjalne narzędzie do pozbywania się spamu. Mowa oczywiście o programie disavow, który swoją premierę miał w okolicach publikacji
aktualizacji algorytmu Pingwin.

seo tips backlinki

Pierwszą wskazówką, że zostałeś ukarany za złe linki zwrotne, jest dramatyczny spadek pozycji w rankingu na wielu wyszukiwanych hasłach i stronach.

Jeśli tak się stanie, musisz sprawdzić ręcznie, skąd pochodzą wszystkie Twoje linki:

  • Przejdź do Google Search Console,
  • W pulpicie nawigacyjnym po lewej stronie wybierz opcję „Linki”,
  • Następnie w prawym górnym rogu kliknij „Najnowsze linki”, oraz “Więcej przykładowych linków”, aby wyświetlić wszystkie linki do Twojej witryny, o których Google wie.
  • Przejrzyj linki w arkuszu kalkulacyjnym, sprawdzając, czy nie zawierają linków, które mogą zostać uznane za „złe”. Niektóre będą rażąco oczywiste, ale inne będą trudniejsze do zidentyfikowania. Uważaj na podejrzane adresy URL zawierające cyfry i duże litery, zagraniczne witryny, które łączą się wiele razy lub sytuacje, w których uzyskałeś wiele linków ze strony internetowej jednocześnie (tego samego dnia).
  • Zrób osobną listę wszystkich linków, które według Ciebie negatywnie wpływają na ranking Twojej witryny.

disavow tool

Najlepszym sposobem na usunięcie złych linków wstecznych jest zrzeczenie się ich. Tak jak wspomniałem wyżej, dzięki narzędziu disavow wysyłamy naszą prośbę do Google, aby nie liczyć tych linków w swoich obliczeniach algorytmicznych.

  • Najpierw musisz utworzyć plik tekstowy. Warto to zrobić najpierw w Dokumentach Google, a następnie skopiować do pliku .txt zakodowanego w UTF-8 lub 7-bitowym ASCII. Ten plik powinien zawierać tylko łącza, których chcesz się zrzec, z jednym linkiem w linii.
  • Upewnij się, że zrzekasz się na poziomie domeny, a nie tylko jednego adresu URL, aby mieć pewność, że go nie przegapisz. Zrób to, dodając „domain:” przed każdą nazwą domeny. Np. Jeśli Twoje toksyczne łącze zwrotne pochodzi ze xxspam.com, musisz wpisać domenę: xxspam.com w pliku tekstowym.
  • Następnie przejdź do strony Google Disavow Tool,
  • Wybierz swoją stronę internetową i kliknij „Disavow links”.
  • Następnie prześlij właśnie utworzony plik tekstowy.

Chociaż przeprowadzanie audytu linków zwrotnych strony może być uciążliwe i czasochłonne w przypadku witryn, które zawierają dużą liczbę toksycznych linków, bardzo ważna jest szybka reakcja ze strony właścicieli. Usuwanie toksycznych linków zwrotnych jest jednym z kluczowych kroków, jakie muszą podjąć właściciele witryn, jeśli mają nadzieję na dobrą pozycję. Wydaje mi się, że treść jest decydującym czynnikiem w rankingach i w coraz większym stopniu linki odgrywają rolę sprawdzającą („ta strona jest legalna”). Może się również zdarzyć, że tekst wokół linku, kontekst linku, może odgrywać rolę podobną do samego anchor textu.

Podsumowanie

Linki były ważną częścią SEO, nadal są i wygląda na to, że w nadchodzących latach będą nadal ważne. Klasyfikujemy linki jako linki przychodzące, linki wychodzące i linki wewnętrzne. Linki przychodzące mają największy wpływ, ponieważ są jak wotum zaufania, wiarygodności i autorytetu, które pomagają w rankingu, ale ważne jest, aby te linki przychodzące były naturalnymi linkami i pochodziły z odpowiednich, wysokiej jakości stron.

Wewnętrzne linki pomagają rozpowszechniać LinkJuice z linków przychodzących do innych stron witryny, aby poprawić ranking na wielu innych stronach. Co więcej, linki wewnętrzne dotyczą nie tylko wyszukiwarek. Zawsze najpierw obsługuj użytkowników.

Linki wychodzące powinny być używane w sposób, który wydaje się naturalny dla użytkownika. Łączenie z witrynami o wysokiej jakości pomoże wyświetlać te znaki, a także pomoże powiązać witrynę z witrynami o wyższej jakości.

Jeśli istnieje jeden motyw we wszystkich tych typach łączy, będzie to głównie link naturalny. Dziś pozyskiwanie linków to znacznie więcej niż tylko budowanie linków; jest częścią marketingu treści, marketingu strategicznego, public relations i działań w mediach społecznościowych, aby dotrzeć do najważniejszych odbiorców.
Zadbaj o to, aby Twój profil linków wyglądał naturalnie. Spróbuj uzyskać zdrową równowagę między linkami dofollow i nofollow. Oba rodzaje linków mają swoje miejsce w skutecznej strategii SEO.

Dlatego pamiętaj!
Jeśli link wygląda źle dla użytkownika, najprawdopodobniej również dla wyszukiwarek.

Dziękuję Łukasz, za tak świetny wpis 🙂