Porady SEO na przykładzie 3 stron www

porady SEO

Chcesz zobaczyć, jak nawet krótki rzut oka na stronę wystarczy, żeby znaleźć błędy w optymalizacji SEO on-stie? Mam dla Was 3 strony, na których pokazuję najważniejsze problemy mające wpływ na ich widoczność w Google. Zaznaczam od razu, że nie jest to pełny audyt strony, ale jedynie wstępna i bardzo krótka analiza pozwalająca wychwycić najważniejsze nieprawidłowości. Poniżej znajdziesz skrótowo spisane w punktach porady SEO, a w zamieszczonym video możesz zapoznać się z ich szerszym omówieniem.

Przykład 1 – porady SEO dla sklepu z bielizną damską equlik.pl

  • brak sitemap.xml,
  • brak opisów kategorii,
  • brak linków na stronach produktów do produktów powiązanych, uzupełniających, bestsellerów itp.

Przykład 2 – porady SEO dla sklepu z wyposażeniem wnętrz anolis.pl

  • więcej niż 1 nagłówek h1 na stronie,
  • błędy 404,
  • brak opisów kategorii lub zbyt krótkie opisy bez wykorzystania słów kluczowych i optymalizacji treści pod SEO,
  • brak meta opisów dla kategorii,
  • niepotrzebnie wydłużona ścieżka dotarcia do kategorii: np. https://anolis.pl/kategoria-produktu/dla-niej/ (z powodzeniem mogłoby być anolis.pl/dla-niej
  • brak optymalizacji wpisów blogowych pod SEO – brak nagłówków, zdjęć itd.
  • długi czas ładowania strony

Przykład 3 – porady SEO dla strony osoby budującej markę osobistą agatapustola.pl

  • niewłaściwe użycie nagłówków h1 – więcej niż jeden nagłówek h1 na niemal każdej stronie,
  • bardzo wolna strona,
  • polskie znaki w nazwach zdjęć,
  • brak opisów alt czyli tekstów alternatywnych,
  • wpisy blogowe pisane w Elementorze – niepotrzebne spowolnienie strony + problemy przy ewentualnej przyszłej zmianie motywu.

Jeśli chcesz, by to Twoja strona była bohaterką kolejnego odcinka porad SEO, jakie planuję robić raz w miesiącu, to napisz do mnie maila: agnieszka@liczysiecontent.pl.