Prowadzenie bloga firmowego – jakie teksty publikować?

jak prowadzić blog firmowy

Blog firmowy to jeden z najlepszych sposobów na to, by zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce i mieć stałe źródło klientów na swoje produkty i usługi. Na taki efekt trzeba jednak zapracować, a kluczem do sukcesu są odpowiednio dobrane teksty blogowe, dzięki którym osiągniesz założone cele. Zobaczmy zatem, jakie teksty najlepiej nadają się na blog firmowy.

Poradniki czyli jak….

Poradniki należą do najbardziej popularnych tekstów na blogach firmowych. To wszystkie teksty typu:

Jak wybrać zmywarkę?

Jak wyczyścić kabinę prysznicową?

Jak urządzić wnętrze małej łazienki w bloku?

Kiedy jechać na wakacje z niemowlakiem?

Gdzie kupić najlepsze pieczywo?

Itp. itd.

Nie będę mnożyć przykładów, bo zakładam, że już te kilka przykładów pozwoliło Ci zrozumieć jakie teksty blogowe mam na myśli.

Tworząc teksty poradnikowe na blog firmowy nie musisz odkrywać Ameryki i nie musisz tworzyć tekstów na miarę nagrody Nobla. Pisz teksty, które odpowiedzą na najważniejsze pytania i nie przejmuj się, że takich treści jest już w internecie całkiem sporo. Jeśli tylko temat jest poszukiwany, co możesz sprawdzić po miesięcznej liczbie wyszukań w Google, to znak, że warto uwzględnić go w kalendarzu publikacji dla Twojego bloga firmowego.

Pamiętaj też, że ciąży na Tobie klątwa wiedzy i wiele tematów wydaje Ci się na tyle oczywistych, że nie warto o nich pisać. Weź jednak pod uwagę, że Twój klient będzie wiedział na temat Twojej branży dużo mniej, więc odpowiedzi na naprawdę podstawowe pytania mogą się okazać dla niego bardzo przydatne. Nie bój się zatem pisać o podstawach, bo to zawsze dobrze się sprawdza. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by iść nieco dalej i tworzyć również teksty poradnikowe dla bardziej wtajemniczonych, którzy wiedzą już nieco więcej i są na dalszym etapie ścieżki zakupowej, a zatem bliżej podjęcia decyzji o zakupie lub współpracy z Tobą. Takie teksty jeszcze lepiej pozwalają budować wizerunek eksperta i świetnie się sprawdzają na blogach firmowych firm usługowych.

Porównania czyli x vs y

W bardzo wielu branżach klient przed zakupem musi dokonać wyboru pomiędzy dwoma produktami lub dwiema usługami o podobnych parametrach. Czasem musi w ogóle zdecydować, czy potrzebuje fachowego wsparcia w danym zakresie, czy będzie jednak próbował sobie poradzić samodzielnie. Nie zawsze umie je samodzielnie porównać i w efekcie stoi niczym ta żaba, która nie wie, czy jest piękna czy mądra ;). Tworząc blog firmowy możesz pomóc swojemu klientowi publikując teksty, które ułatwią mu porównanie i wybór.

Planując teksty porównujące weź pod uwagę najczęstsze wątpliwości, które mają klienci z Twojej grupy docelowej. Być może będą to porównania pomiędzy modelami tej samej marki np.

iPhone 10 vs iPhone 11 – co wybrać?

Skoda octavia vs superb – podobieństwa i różnice

ale mogą to być również porównania pomiędzy produktami o porównywalnych funkcjach, ale produkowanych przez inne firmy np.:

Skoda octavia vs toyota corolla – która lepsza?

Pralko suszarka vs suszarka – zalety i wady

Poszukując produktów wartych porównania korzystaj z narzędzi poszukiwania słów kluczowych oraz z podpowiedzi wyszukiwarki Google, które pomogą Ci znaleźć najczęściej wyszukiwane porównania.

słowa kluczowe na blog firmowy

Artykuły blogowe tego rodzaju nie muszą dotyczyć wyłącznie produktów, gdyż równie dobrze nadają się do usług. W takiej sytuacji możesz porównywać pomiędzy sobą elementy swojej oferty – np. pakiet standard vs pakiet VIP, ale również pisać teksty blogowe o różnicach pomiędzy usługą wykonaną przez Ciebie, jako fachowca a samodzielnymi próbami rozwiązania swojego problemu. Do takich tekstów należą np.

Sprzedaż mieszkania – samemu czy przez biuro?

Projekt wnętrza – samodzielnie czy z projektantem?

Wyrywanie zęba – z narkozą czy bez?

Itp. itd.

Jak widzisz w przypadku usług również da się bez problemu znaleźć tematy, które pozwolą stworzyć teksty porównujące x z y, więc warto to wykorzystać podczas prowadzenia bloga firmowego.

Przegląd – trendów, modeli, itd.

Jeśli prowadzisz blog firmowy w branży, w której co chwilę coś się zmienia, to raz na czas miesiąc, kwartał, półrocze, rok możesz publikować post blogowy typu przegląd. Mam tu na myśli artykuły blogowe typu:

Moda damska – trendy wiosna-lato 2022

Fotele gamingowe – przegląd najwygodniejszych modeli 2021 roku

itp. itd.

Posty blogowe tego rodzaju sprawdzają się również doskonale w branżach mniej zmiennych, ale wówczas nie skupiaj się raczej na zakresie czasowym swojego porównania, ale znajdź wspólną cechę porównywanych produktów lub usług i pod tym kątem je opisuj.

Samochody rodzinne – przegląd modeli aut 7 osobowych.

Sofa z funkcją spania – przegląd modeli do 5000 zł.

Funkcjonalne wnętrze kuchni – przegląd nowoczesnych gadżetów

itp. itd.

Jak widzisz pretekstem do porównania może być funkcja, cena lub inna cecha, która będzie ważna dla potencjalnego klienta.

Ranking

Bardzo podobny do przeglądu jest post blogowy typu ranking. W odróżnieniu od przeglądu, w którym pokazujesz różne możliwości, w rankingu nadajesz im też pewną hierarchię, szeregując je wg wybranego kryterium. Przykłady takich artykułów to:

Ranking kredytów hipotecznych w styczniu 2022 r

Ranking samochodów elektrycznych

Ranking materacy

itp. itd.

W zasadzie w każdej branży możesz stworzyć ranking tego rodzaju, przy czym zdecydowanie łatwiej będzie w tym przypadku napisać taki tekst w odniesieniu do produktów niż w odniesieniu do usług, choć i tutaj można znaleźć całkiem spore pole do popisu, czego potwierdzeniem są screeny z podpowiedzi wyszukiwarki Google.

blog firmowy rodzaje tekstów
tekst blogowy

Galeria inspiracji

Galeria inspiracji to post blogowy, który łączy w sobie cechy poradnika i przeglądu. Przykładem takich tekstów mogą być np.:

Jak urządzić nowoczesny salon? Galeria inspiracji

Jak nosić kapelusz? Sprawdź najmodniejsze stylizacje

itp. itd.

Jest to zatem tekst blogowy, który z jednej strony pomaga znaleźć odpowiedź na zadane pytanie, ale z drugiej nie podaje jej na tacy, dając odbiorcy możliwość samodzielnego podjęcia decyzji. Teksty blogowe tego rodzaju sprawdzą się na blogach firmowych niemal we wszystkich w branżach, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się, że najlepiej nadadzą się w firmach związanych z modą, wnętrzami, które jednoznacznie kojarzą się z inspiracjami. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć takie teksty również w innym kontekście np.:

Gdzie jechać na wakacje z małym dzieckiem? Zainspiruj się naszymi propozycjami

Gdzie zjeść w Krakowie? Przegląd restauracji z kuchnią włoską

Różne teksty blogowe – wspólny cel

Mam nadzieję, że moje podpowiedzi, jakie teksty publikować na blogu firmowym, w którym zawarłam 5 najpopularniejszych typów treści, posłużą Ci jako inspiracja do tworzenia bloga firmowego. Pamiętaj, że mimo różnic, które są pomiędzy nimi, mają również cechę wspólną czyli cel, w jakim są one tworzone.

Celem tym jest ściągnięcie na stronę Twoich potencjalnych klientów, którzy zaczynają poszukiwania od wyszukiwarki Google.

Tekst blogowy musi być zatem dopasowany do potrzeb Twojej grupy docelowej i zawsze pod tym kątem musisz myśleć, wybierając odpowiedni temat oraz rodzaj swojego posta blogowego. Wybierając je miej na uwadze słowa kluczowe, których użyjesz oraz optymalizację pod kątem SEO. Bez niej, przy aktualnej ilości treści w internecie, trudno Ci będzie przebić się na wyższe pozycje w Google i prowadzenie bloga firmowego nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more