Słowa kluczowe dla początkujących– FAQ

słowa kluczowe jak dobrać


Gdy zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem strony internetowej, to od razu pojawia się termin “słowa kluczowe”. Rodzi on wiele pytań i niektórzy czują się zagubieni w natłoku informacji, który ich otacza. Dla oswojenia tematu przygotowałam krótki przewodnik, dzięki któremu zrozumiesz, czym są słowa kluczowe i zrozumiesz, w jaki sposób mogą Ci pomóc dotrzeć do Twojego klienta poszukującego informacji w Google.

Słowa kluczowe – co to jest?

Słowa kluczowe to hasła, które ludzie wpisują w wyszukiwarkę. Nie są to raczej pojedyncze wyrazy (choć mogą być), lecz raczej frazy, często w formie pytania. Przykładowe słowa kluczowe to: „jak wybrać wózek?”, „gdzie kupić meble” itp.

Czy słowo kluczowe musi być w mianowniku?

Nie, słowo kluczowe nie musi być w mianowniku. Słowo kluczowe to rzadko kiedy pojedyncze słowo, a raczej fraza złożona z kilku wyrazów

Co to są frazy kluczowe z długiego ogona?”

Frazy z długiego ogona (tzw. long tail), to słowa kluczowe długie i precyzyjnie określające to, czego ludzie szukają w Google. Frazą z długiego ogona nie będzie: meble, ale np. meble do salonu z litego drewna itp.

Słowa kluczowe – co to jest?

Słowa kluczowe to hasła, które ludzie wpisują w wyszukiwarkę. Należy zapamiętać, że najważniejsze w tej definicji jest: “ludzie wpisują”, co oznacza, że dane słowo kluczowe faktycznie jest wpisywane w wyszukiwarce Google. Nie są to raczej pojedyncze wyrazy (choć mogą być), lecz raczej frazy, często w formie pytania. Przykładowe słowa kluczowe to: „jak wybrać wózek?”, „gdzie kupić meble” itp.

Rodzaje słów kluczowych

Słowa kluczowe wpisywane w Google możemy podzielić według różnych kryteriów. Stosując podział fraz kluczowych według ogólności mamy:

  • ogólne słowa kluczowe (np. meble, plecaki)
  • chunky middle czyli frazy kluczowe środka (np. meble kuchenne, plecaki damskie)
  • long tail czyli frazy kluczowe z długiego ogona (np. meble kuchenne nowoczesne, duże plecaki damskie)

Możemy również podzielić frazy kluczowe ze względu na intencję, którą mają osoby wpisujący te frazy kluczowe w Google. Stosując ten podział możemy wyróżnić:

  • frazy kluczowe nawigacyjne np. logowanie poczta wp,
  • frazy kluczowe informacyjne np. jak kupić pralkę
  • frazy kluczowe komercyjne np. fryzjer Poznań
  • frazy kluczowe transakcyjne np. wniosek o kredyt w mBanku,

Frazy kluczowe możemy również podzielić biorąc pod uwagę ich powiązanie z firmą:

  • brandowe frazy kluczowe np. Netflix, adidas
  • ogólne słowa kluczowe np. jak kupić pralkę
  • lokalne słowa kluczowe np. fryzjer Poznań

Jak widzisz podziały te wzajemnie się przenikają, więc podczas analizy słów kluczowych musisz zastanowić się, który z tych podziałów będzie najlepiej pasował do Twoich potrzeb.

Czym frazy kluczowe z długiego ogona?

Frazy z długiego ogona (tzw. long tail), to słowa kluczow precyzyjnie określające to, czego ludzie szukają w Google. Zwykle będą to sformułowania dłuższe, a więc frazami z długiego ogona będą: „jak wybrać wózek dla bliźniaków”, „gdzie kupić meble z litego drewna” itp. Nie zawsze jednak frazy kluczowe z długiego ogona będą składać się z kilku słów, gdyż w języku polskim mamy szereg krótkich słów, które precyzyjnie określają, co jest poszukiwane np. „mała miotełka do sprzątania” można napisać „zmiotka”.

Im bardziej precyzyjna fraza kluczowa, tym bardziej dokładne będą wyniki wyszukiwania, jakie zobaczy użytkownik poszukujący informacji. To znaczy, że możesz dotrzeć do osób poszukujących Twoich produktów czy usług. Jeśli np. w swoim sklepie masz wyłącznie meble na wymiar z płyty, to użytkownik, który wpisze w Google „gdzie kupić meble”, a szuka mebli drewnianych i trafi na Twoją stronę wcale nie znajdzie tego, czego szukał. Co prawda wygenerujesz większy ruch z Google, ale ten ruch w żaden sposób nie przełoży się na wzrost zamówień. Z tego powodu lepiej wykorzystywać słowa kluczowe z długiego ogona. Ruch będzie mniejszy, ale konwersja większa, bo trafią do Ciebie wyłącznie osoby zainteresowane tym, co oferujesz.

Dowiedz się więcej jak pozycjonować stronę na długi ogon

Czy słowo kluczowe musi być w mianowniku?

To jedno z częściej pojawiających się pytań. Nie, słowo kluczowe nie musi być w mianowniku. Jak już wyżej napisałam słowo kluczowe to rzadko kiedy pojedyncze słowo, a raczej fraza złożona z kilku wyrazów. Google sobie świetnie radzi z odmianą i zauważy, że wpis dotyczy np. mebli, jeśli raz pojawi się fraza: meble z litego drewna, innym razem mebli z drewna litego czy meblami z litego drewna. Zdarza się jednak, że niektórzy nadal wpisują meble lite drewno, ale aktualne algorytmy Google świetnie sobie radzą z odczytywaniem kontekstu i nie musisz takich konstrukcji językowych używać na swojej stronie internetowej.

Dlaczego słowa kluczowe są ważne?

Używając słów kluczowych na swojej stronie firmowej, blogu czy w sklepie internetowym dajesz robotom Google informacje, czego dotyczy Twoja strona, czym się zajmujesz i jakie osoby mogą znaleźć u Ciebie interesujące treści.

To dzięki obecności konkretnych słów kluczowych wyszukiwarka Google indeksuje Twoją stronę i przypisuje ją do danej tematyki. Potem, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę dane hasło, Google wyświetli mu Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. Jej pozycja na liście wyników Google zależy od wielu czynników, ale odpowiednie słowa kluczowe znajdujące się w jej treści oraz ich dobra optymalizacja pod SEO znacznie ułatwiają i przyspieszają zdobywanie wysokich pozycji w Google.

Co to znaczy indeksowanie strony?

W sieci codziennie pojawiają się tysiące, a może nawet miliony stron internetowych. Roboty Google cały czas penetrują rosnące zasoby Internetu, ale czas, jaki upłynie aż znajdą Twoją nową stronę może być dość długi. Możesz im pomóc zgłaszając stronę do zaindeksowania, czyli do wpisania na listę stron, które mają odwiedzać. Dzięki temu szybciej na nią trafią i Twoja strona szybciej będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Możesz to zrobić rejestrując swoją stronę w Google Search Console

Jak dobrać słowa kluczowe dla swojej strony, bloga, firmy?

Planowanie słów kluczowych to temat rzeka. Najprościej można powiedzieć, że musisz postawić się w roli klienta i zastanowić się, co wpisałbyś w wyszukiwarkę, gdybyś był na miejscu Twoich klientów lub czytelników i poszukiwałbyś informacji na temat produktów, usług czy związanych z tematem, o którym piszesz. To może być trudne, bo bywa tak, że tak bardzo jesteś wciągnięty w swoją tematykę, że nie wiesz, jakie tematy i treści byłyby interesujące dla Twoich potencjalnych klientów czy czytelników.

Na szczęście z pomocą przychodzą Ci różne narzędzia, które mogą służyć nie tylko jako inspiracja do poszukiwania słów kluczowych, ale również tematów, które warto poruszyć na blogu czy w poradniku na Twojej stronie internetowej.

Analiza słów kluczowych – od czego zacząć?

Pierwszym krokiem, od którego powinna zacząć się każda analiza słów kluczowych, wcale nie jest sięgnięcie po jakieś narzędzia propozycji słów kluczowych. Na to przyjdzie pora później. Na początku musimy zastanowić się, kim jest nasz klient i jaką potrzebę możemy pomóc mu zaspokoić za pomocą naszego produktu lub usługi. To punkt wyjścia, a bez odpowiedzi na te podstawowe pytania nie będziemy mogli iść dalej.

Warto podejść do tego tematu rzetelnie i spisać sobie wszystkie informacje o korzyściach z produktu lub usługi, jakie odniesie klient z naszej grupy docelowej. Na tej podstawie będziemy mogli określić takie kwestie jak:

  •  słowa, którymi się posługuje, by to znaleźć – pamiętaj, że Twój klient może nie znać lub nie rozumieć słownictwa branżowego i hasła, które dla Ciebie są jasne jak słońce, dla niego brzmią jak bełkot w nieznanym dla niego języku,
  • sposób poszukiwania informacji – czy będzie szukał hasłami ogólnymi czy może już będzie znał podstawy i będzie szukał bardziej specjalistycznej wiedzy.

Takie wstępne informacje przydadzą się, gdy będziemy chcieli odsiać słowa kluczowe, na których nie warto się skupiać i znaleźć te, które będą dla nas najbardziej wartościowe.

Narzędzia do doboru słów kluczowych

Teraz czas na skorzystanie z jednego z wielu dostępnych w sieci narzędzi do planowania słów kluczowych. Jeśli chcesz poznać ich więcej, to zapraszam Cię do wpisu, w którym pokazałam 6 narzędzi propozycji słów kluczowych. Tutaj skupię się na jednym czyli Ubersuggest, bo korzystam z niego już od pewnego czasu i wydaje mi się najlepsze z tych, które przetestowałam. A już na pewno jest lepsze niż planer słów kluczowych Google, który osobom bez aktywnych kampanii Google Ads podaje baaaardzo ogólne wyniki, a to za mało do rzetelnej analizy słów kluczowych.

Zachęcam Cię więc do odpalenia Ubersuggest i wpisania do niego słów kluczowych, które wypisałeś sobie w trakcie wcześniejszej analizy. Zauważ, że powinieneś wybrać język, w którym chcesz działać. Po kliknięciu szukaj dostaniesz całą masę podpowiedzi słów kluczowych. Co ważne, będą to nie tyko frazy kluczowe, które zawierają wpisaną przez Ciebie frazę, ale również słowa powiązane. Dzięki temu możesz dowiedzieć się np., że ludzie wpisują frazę „auta używane” 6600 razy miesięcznie, ale już hasło: „samochody używane” 74000 razy miesięcznie.

To tylko przykład, ale on właśnie pokazuje, że analiza słów kluczowych bez narzędzi byłaby niepełna, bo to, że Ty wpisałbyś hasło „auta używane”, a nie „samochody używane” nie oznacza (jak widać z danych), że inni zrobiliby to samo. W tym przypadku nasza intuicja nie jest najważniejsza, bo nasze odczucia mogą być zupełnie inne niż osób z naszej grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć.

Lista narzędzi, które pomagają dobrać słowa kluczowe dla firmy jest bardzo długa i stale się zmienia. Ja na co dzień korzystam z Ubersuggest i wtyczki do Chrome Keyword Surfer. Ich funkcje opisałam szerzej w artykule: 6 skutecznych narzędzi propozycji słów kluczowych.

Konkurencyjność słów kluczowych – co to jest?

Podczas analizowania słów kluczowych za pomocą narzędzi dostaniesz informacje na temat liczby wyszukań danego słowa kluczowego oraz jego konkurencyjności. Konkurencyjność słów kluczowych to miara pozwalająca oszacować szanse na wybicie się w Google na wybrane słowa kluczowe. Im mniejsza konkurencyjność, która oznacza, że niewiele firm wybrało te konkretne słowa kluczowe do użycia na swojej stronie internetowej. Dzięki temu znacząco rośnie Twoja szansa pozycjonowania strony i zdobycia wysokich pozycji na tę frazę.

W zależności od narzędzia, konkurencyjność podawana jest w skali od 0 do 10 lub od 0 do 100. W niektórych branżach trudno znaleźć frazy o konkurencyjności poniżej 3 lub 30 (w zależności od skali), gdyż jest to branża bardzo konkurencyjna, a w innych branżach wynik powyżej 3 lub 30 (w zależności od skali) będzie już bardzo wysoki i wybór takiego słowa kluczowego, zwłaszcza na początku walki o wysokie pozycje strony internetowej, będzie błędem.

Dobór słów kluczowych – oddziel ziarna od plew

Dzięki narzędziom możesz uzyskać listę słów kluczowych, którą następnie należy poddać analizie. Na początku może Ci się wydawać, że ta lista jest nieskończenie długa, a liczby, które się na niej znajdują kompletnie nic Ci nie mówią. Zapewniam Cię jednak, że analiza słów kluczowych nie jest tak straszna na jaką wygląda ? Najwygodniej ją przeprowadzić w excelu (przynajmniej ja tak robię) lub w innym arkuszu, który pozwala na sortowanie i filtrowanie danych. Dzięki możliwości exportu do pliku csv możesz te dane w łatwy sposób przenieść z narzędzia online do siebie na dysk lokalny i poddawać je dalszej analizie.

Usuń słowa przypadkowe

W pierwszym kroku warto przyjrzeć się otrzymanej liście i zobaczyć, czy słowa, które się na niej znajdują faktycznie pasują do Twojego produktu/usługi i branży. Czasem bowiem narzędzia potrafią płatać figle i na liście pojawiają się słowa kluczowe absolutnie abstrakcyjne dla badanej branży. Dla przykładu u mnie na liście fraz kluczowych związanych ze słowami kluczowymi i pozycjonowaniem pojawiło się mnóstwo słów zawierających hasło „walizka”. Jeśli i Ty znajdziesz coś takiego u siebie, to polecam usunąć te słowa od razu, żeby nie zaciemniały Ci obrazu.

Tip: Najłatwiej to zrobić poprzez filtrowanie danych: zaznaczasz wszystkie kolumny z danymi i włączasz komendę filtruj, a następnie ustawiasz filtr tekstu wpisując szukaną frazę, najlepiej we wszystkich formach np. waliz* i po odfiltrowaniu danych otrzymane wyniki usuwasz, a potem wyłączasz filtr i już wracasz do analizy czystych danych.

Usuń słowa zbyt rzadko wyszukiwane

Następnym krokiem jest wyrzucenie słów zbyt rzadko wyszukiwanych, chyba, że są to słowa z długiego ogona czyli naprawdę precyzyjnie opisują to, co sprzedajesz. Jeśli jednak nie znajdziesz wśród nich takich słów, to słowa kluczowe z małą ilością wyszukań usuń od razu, by nie zaciemniały analizy.

Tip: Nie da się jednoznacznie stwierdzić, jaka liczba wyszukań oznacza mało. Każda branża jest inna i dla jednej mało to będzie 10000 razy miesięcznie, dla innej 1000, a w jeszcze innej 100 wyszukań miesięcznie to będzie naprawdę niezły wynik. Warto zobaczyć, jak często wyszukiwane są słowa kluczowe z największymi wynikami i wtedy ocenić, gdzie jest ta nasza kreska, poniżej której liczba wyszukiwań będzie dla nas zbyt niska.

Usuń słowa zbyt ogólne

Teraz czas na kolejny krok, czyli odsianie słów kluczowych zbyt ogólnych. Jeśli zajmujesz się sprzedażą butów sportowych, to słowo kluczowe „buty” nie będzie dla Ciebie interesujące. Jeśli sprzedajesz meble kuchenne, to nie chcesz by trafiali do Ciebie ludzie szukający pod hasłem „meble” itp. itd. Mimo że słowa ogólne będą miały z pewnością najwięcej wyszukań, to ich konkurencyjność będzie bardzo wysoka i z tego powodu będzie Ci się trudno wybić na wysokie pozycje.

Jeśli jednak udałoby Ci się to osiągnąć, to ruch, choć na pewno duży, nie byłby ruchem tak dobrze konwertującym, jak ruch z haseł bardziej szczegółowych. Nie ma więc sensu stawiać na słowa kluczowe o wysokim stopniu ogólności, bo wysiłki i koszty związane z pozycjonowaniem strony na te słowa kluczowe są niewspółmiernie wysokie w porównaniu z efektami, jakie to może przynieść.

Spójrz na konkurencyjność fraz kluczowych

I na koniec przygotowywania do analizy słów kluczowych (tak, to dopiero początek! ?), czas zastanowić się, czy nie usunąć z niej słów o wysokiej konkurencyjności. I tutaj ważna uwaga: nie zawsze jestem skłonna to robić, bo tutaj znów wiele zależy od branży. Są takie branże, w których większość słów ma konkurencyjność zbliżoną do 1 (w skali 0 – 1) i wówczas po usunięciu słów kluczowych, które są bardzo konkurencyjne może już nie być co analizować, bo liczba wyszukań pozostałych słów jest bardzo niska. Warto zatem przyjrzeć się danym, które mamy i zobaczyć jak wygląda kwestia konkurencyjności. W niektórych przypadkach warto ten fragment analizy zostawić na później, gdy już stworzymy sobie grupy tematyczne słów kluczowych i będziemy robić analizę wśród nich.

Dobór fraz kluczowych – podziel na grupy tematyczne

Po tych wszystkich zabiegach dostajesz listę słów kluczowych dokładnie dopasowanych do Twojej branży, którymi warto się zainteresować. Nie jestem jednak skłonna do tego, by namawiać Cię do korzystania z wszystkich słów na liście, bo tych mogą być setki! Zachęcam Cię do tego, by wśród propozycji słów kluczowych znaleźć sobie grupy tematyczne i w ich obrębie prowadzić bardziej szczegółowe analizy.

Takimi grupami mogą być np. kategorie produktów z Twojego sklepu, nazwy usług, które świadczysz, czy kategorie tematyczne na blogu lub tematy z nimi powiązane. Czasem takie powiązania jest łatwiej wyłapać osobie z zewnątrz, a czasem wręcz przeciwnie – widzi je tylko osoba dobrze znająca temat, bo ktoś nieznający branży nie wie z czym dane słowo jest związane. Warto jednak znaleźć przynajmniej kilka grup tematycznych, bo w ten sposób analiza będzie łatwiejsza.

I teraz, po takim podziale przyjrzyj się słowom z każdej grupy tematycznej i wybierz te, które mają dużą liczbę wyszukań przy niskim poziomie konkurencyjności. Jak już pisałam, to kwestia wyczucia i specyfiki branży, więc nie mogę Ci arbitralnie powiedzieć, jaka liczba wyszukań jest tutaj wystarczająca, a jaka jest zdecydowania za mała. Przyjrzyj się swojej liście, porównaj wyniki i sam przyjmij kryteria, którymi będziesz się kierować przy wyborze. A potem wyłuskaj te, które mają największy potencjał i z ich użyciem pisz treści na strony, blogi, poradniki, opisy produktów. Dzięki dobrze zrobionej analizie słów kluczowych możliwa będzie dobra optymalizacja SEO istniejących treści oraz tworzenie nowych, które wyniosą Cię na wyższe pozycje w Google.

Analiza słów kluczowych w kilku krokach

Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia pokazały Ci dlaczego warto poświęcić czas na analizę słów kluczowych. Jeśli mój opis wydał Ci się zbyt obszerny, to na koniec ultra szybki skrót:

  • eksport listy słów kluczowych z jednego z narzędzi do pliku csv,
  • wyrzucenie słów kluczowych, które pojawiły się tam zupełnie przypadkowo,
  • usunięcie słów o najmniejszej liczbie wyników wyszukiwania,
  • znalezienie słów zbyt ogólnych i wyrzucenie ich z listy.

Analiza słów kluczowych dla tekstu

Opisana wyżej procedura dotyczy wyszukiwania fraz kluczowych dla całej witryny. Jak widzisz zajmuje to trochę czasu, ale raz zrobiona i wdrożona przy okazji optymalizacji SEO może skutecznie wynieść Cię na wysokie pozycje w Google. Możesz jednak zrobić jej wersję uproszczoną dla jednego tekstu. Wystarczy w jednym z narzędzi wpisać szukaną frazę, zrobić eksport danych i odfiltrować te słowa, które pasują najlepiej. A potem wybrać te, których chcesz użyć w swoim tekście i już możesz przystąpić do pisania, pamiętając o zasadach optymalizacji tekstów pod SEO.

Co to jest optymalizacja wpisu?

Optymalizacja wpisu blogowego to przygotowanie posta zgodnie z zasadami SEO. Chodzi więc o dostosowanie tytułu, stworzenie odpowiedniej struktury nagłówków, dodanie meta tagów, w których pojawią się słowa kluczowe. Istotne znaczenie mają również obrazki (a zwłaszcza atrybut alt) oraz linki, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne.

Jeśli chcesz zapoznać się z tym tematem bardziej szczegółowo, to sięgnij do wpisu Jak pisać teksty pod SEO.

Ile słów kluczowych na stronę?

Bardzo często klienci pytają mnie ile słów kluczowych na stronę powinni dodać, żeby osiągnąć najlepsze efekty pozycjonowania. Na to pytanie nie ma niestety konkretnej odpowiedzi, bo zarówno nadmiar, jak i niedobór, mogą być szkodliwe. Jeśli dasz za dużo słów kluczowych, to możesz osiągnąć skutek odwrotny do zamierzonego. Google uzna, że tekst ma niską wartość dla użytkownika, bo jest stworzony jedynie w celu poprawy pozycji w Google, co skończy się obniżeniem rankingu dla strony.

Dawniej mówiło się, że nasycenie słowami kluczowymi (keyword density) powinno mieścić się w określonych ramach procentowych. W tej chwili Google coraz lepiej rozpoznaje kontekst i docenia treść, więc podawanie w procentach nasycenia słowami kluczowymi nie ma sensu. Liczy się content i wartość, jaką tekst niesie dla użytkowników wyszukiwarki Google, a nie fakt, czy liczba fraz, na których nam zależy mieści się w sztywnych ramach procentowych.

Co to są meta tagi?

Meta tagi to znaczniki, które mają pomóc wyszukiwarkom rozpoznać o czym jest dana strona. Wyróżniamy m.in. meta title (tytuł widoczny na liście wyników wyszukiwania), meta description (krótki opis widoczny pod tutyłem).

Co prawda nie mają one wielkiego wpływu na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania, ale mają wpływ na zachowanie klienta, dlatego też zaleca się umieszczać w nich słowa kluczowe. Meta tagi są bowiem widoczne dla użytkownika i to właśnie na ich podstawie podejmuje on decyzję na temat wejścia na daną stronę. Warto więc tworzyć te opisy używając słów kluczowych oraz stosując Call-to-action, by zachęcić odbiorców do odwiedzin na stronie.

Czy są jakieś narzędzia, które pomagają w optymalizacji wpisu?

Liczba narzędzi, które przychodzą z pomocą w optymalizacji tekstów pod SEO stale rośnie. Coraz więcej z nich opiera się na AI (sztucznej inteligencji), podpowiadając, jakie słowa kluczowe powinny się znaleźć w treści, w oparciu o teksty ze stron znajdujących się na najwyższych pozycjach w Google. Należą do nich Surfer SEO, Contadu, NeuronWriter, a moduły usprawniające pisanie tekstów mają również narzędzia wcześniej znane jako narzędzia do monitorowania pozycji stron w Google czyli SEMSTORM czy SENUTO. Wszystkie są narzędziami płatnymi, ale można skorzystać z darmowych okresów próbnych i sprawdzić, czy takie narzędzie Ci pasuje.

Na blogu opartym o WordPress możesz do tego celu użyć również wtyczkę Yoast SEO. Wtyczka wyświetla pod wpisem podpowiedzi, co trzeba jeszcze poprawić i kolorem kropeczki sygnalizuje Ci, czy wpis jest dobrze przygotowany pod kątem SEO. Nie traktowałabym jej jednak jak wyroczni, bo miewa ona problemy z rozpoznawaniem odmian słów kluczowych (z czym świetnie sobie radzi Google), czy z rozpoznawaniem dużych/małych liter, ale na pewno jest bardzo przydatna. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak z niej korzystać to zajrzyj do mojego poradnika Jak korzystać z Yoast SEO.

Pamiętaj jednak, że wtyczka Yoast nie jest w żaden sposób powiązana z Google i wyszukiwarka nie widzi, jakie słowa kluczowe w Yoast wpisałeś. To widzisz tylko Ty, jako użytkownik wtyczki i ma to Ci pomóc w optymalizacji wpisu.

Jak sprawdzić, na jakich pozycjach jest moja strona w Google?

Skoro już wiesz, jak mniej więcej ogarnąć temat słów kluczowych, to teraz czas sprawdzić, jak Twoją stronę widzi Google. Aby sprawdzić jak Google widzi Twoją stronę skorzystaj z 2 narzędzi, o których mówię w artykule na jakie frazy strona jest widoczna w Google.  Pokazuję tam 2 narzędzia:

  • Google Search Console – musisz być właścicielem strony, bo Google weryfikuje własność i pokazuje dane tylko osobom uprawnionym,
  • SEMSTORM, w którym możesz sprawdzić widoczność dowolnej strony w Google. Wystarczy, że wpiszesz adres strony, a zobaczysz wyniki w takiej formie:
SEMSTORM monitoring pozycji

W wersji bezpłatnej zobaczysz tylko część wyników, ale warto choć zajrzeć, żeby przekonać się, ile słów kluczowych masz w TOP10 Google, a ile w TOP50. Zobaczysz też, jakie słowa kluczowe mają największy potencjał (są najczęściej wyszukiwane) oraz poznasz swoich konkurentów.

Jeśli poważnie myślisz nad tym, by zaistnieć w sieci, to polecam to narzędzie z czystym sumieniem – dzięki niemu będziesz miał masę podpowiedzi nad czym popracować, by poprawić widoczność strony w Google. A poza tym zobaczysz, że czasem Google bywa zaskakujące i Twoja strona pojawi się w Google pod przedziwnym hasłem, które wcale nie jest związane z Twoją działalnością.

Mam nadzieję, że mój wpis rozjaśnił Ci nieco kwestie związane ze słowami kluczowymi. Jeśli masz jakieś pytania, które w tym wpisie się nie pojawiły, a chcesz poznać odpowiedź na nie, to zadaj pytanie w komentarzu lub w mailu: agnieszka@liczysiecontent.pl, a ja postaram się znaleźć na nie odpowiedź.

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more