Jakie słowa kluczowe generują ruch z wyszukiwarek?

Pisałam Ci już o narzędziach propozycji słów kluczowych, a dziś na słowa kluczowe chciałabym spojrzeć z drugiej strony. Chcę Ci pokazać, jak możesz dowiedzieć się, które słowa kluczowe generują ruch z wyszukiwarek na Twojej stronie.

 

Słowa kluczowe w Google Analytics

 

Pierwszym miejscem, do którego należy się udać w celu sprawdzenia, po jakich słowach kluczowych klienci trafiają na Twoją stronę jest oczywiście Google Analytics. Wchodząc w menu bocznym w Pozyskiwanie – cały ruch – kanały, a następnie klikając w tabelce organic search otrzymasz listę słów kluczowych, po których wpisaniu trafili do Ciebie użytkownicy.

słowa kluczowe

Jednakże, jak możesz zobaczyć na przykładzie jednej ze stron, do których mam dostęp przez GA, niemal 95% słów kluczowych, za pośrednictwem których trafili na stronę czytelnicy, to słowa not provided czyli słowa ukryte. Taki efekt można spotkać na większości stron internetowych. Google od pewnego czasu ukrywa bowiem słowa kluczowe, utrudniając tym samym działania pozycjonerskie. Jest jednak pewien sposób, żeby jednak poznać przynajmniej część z nich.

 

Słowa kluczowe w Google Search Console

 

To drugie narzędzie od Google, które może pomóc odkryć, dzięki jakim słowom kluczowym trafiają do Ciebie czytelnicy. Wystarczy, że zarejestrujesz swoją stronę w Google Search Console, co powinieneś zrobić już w momencie jej założenia, gdyż dzięki temu przyspieszysz jej zaindeksowanie w Google i będziesz szybciej widoczny w wyszukiwarce.

 

Jeśli już masz stronę w Google Search Console, to żeby poznać słowa kluczowe, po wybraniu Twojej strony w panelu, musisz wejść na stronę analityka wyszukiwania. Wówczas będziesz mógł zobaczyć jakie słowa wpisują użytkownicy, którzy w efekcie trafiają na Twoją stronę. Na górze, oprócz kliknięć, które są zaznaczone domyślnie, warto zaznaczyć również wyświetlenia. Dzięki temu dowiesz się nie tylko, które słowa faktycznie przyniosły ruch na Twojej stronie, ale również jakie słowa kluczowe powodowały najwięcej wyświetleń Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

 

Co zrobić z tą wiedzą?

 

Najcenniejsza jest oczywiście informacja o tym, po wpisaniu których słów kluczowych czytelnicy przeszli do Twojej witryny. Oznacza to, że na te słowa jesteś na tyle widoczny (czyli osiągasz wysokie pozycje na liście wyników wyszukiwania), że Twój wpis jest klikalny.

 

Dla mnie jest jednak również istotne to, na które słowa kluczowe pojawia się moja strona w wynikach wyszukiwania, ale niestety internauci do mnie jednak nie trafiają. Są to bowiem słowa kluczowe z potencjałem, który warto wykorzystać przy tworzeniu kolejnych wpisów blogowych. U mnie przedstawia się to następująco:

jakie słowa kluczowe

 

Jak widzisz na zdjęciu, po uszeregowaniu słów kluczowych wg liczby wyświetleń widzę wyraźnie, że moja strona najczęściej pojawia się w wynikach wyszukiwania na hasła związane ze słowami kluczowymi. Oznacza to, że tematyka ta cieszy się sporym zainteresowaniem, choć niestety na razie obecność w wynikach wyszukiwania nie powoduje liczby kliknięć. Prawdopodobnie dlatego, że moja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, po sprawdzeniu w cmonitor.pl dopiero na 35 pozycji. Do najbardziej pożądanego top 10 zatem jeszcze trochę jej brakuje.

 

Jednakże na podstawie informacji o tym, jakie słowa kluczowe wpisują internauci mogę wysnuć założenie, że tematyka związana ze słowami kluczowymi cieszy się największą popularnością. Łącząc to z informacją, który artykuł na moim blogu jest najchętniej czytany (a jest to właśnie ten dotyczący 6 skutecznych narzędzi propozycji słów kluczowych) mogę mieć pewność, że warto tę tematykę poszerzać.

 

Mam nadzieję, że już wiesz jak sprawdzić, jakie słowa kluczowe wpisują Twoi potencjalni klienci i wiesz jakie na tej podstawie możesz wysnuć wnioski. Wiedzę tę wykorzystasz przy planowaniu kolejnych postów blogowych. Dodatkowym bonusem, który dostaniesz od Google za wysokiej jakości treści z danego obszaru będzie to, że Google uzna Cię za specjalistę w tej dziedzinie, a to poprawi Twoją pozycję na liście wyników wyszukiwania, bez żadnych dodatkowych działań pozycjonerskich.

 

Chciałabym dalej poszerzać tematykę związaną ze słowami kluczowymi. Ciekawa więc jestem, jakie tematy byłyby dla Ciebie interesujące i chciałbyś o nich poczytać – napisz mi w komentarzu.

  • Swego czasu znalazłam stronkę, gdzie wpisywało się słowo kluczowe i pojawiało się, jak często i skąd ludzie takie słowo kluczowe wpisują. To na pewno było coś związanego z Google (bo jakżeby inaczej). Myślę, że wpis o tym byłby interesujący 🙂

  • Fantazja przy nazwach wpisów jest fajna, bo można wykazać się kreatywnością, ale zabija niestety wyszukiwanie organiczne. Ot, takie wtrącenie.

    • najlepiej byłoby połączyć obie rzeczy:) kreatywny tytuł i właściwe słowa kluczowe, ale to zadanie do łatwych nie należy.

      • Powiedziałbym, że nawet się niemalże wyklucza. Masz pomysł jak zatytułować wpis, aby łączył ogień z wodą?

        • to zależy czego ma dotyczyć – ale hasło “ogień i woda” ma miesięcznie 110 tys. wyszukiwań, więc nie wiem czy jest sens kombinować dalej. Można zacząć: ogień i woda czyli jak/co/dlaczego ….