https://www.liczysiecontent.pl/polityka-cookies/
Masz stronę firmową,
ale na razie nie przyciąga ona nowych klientów.
Masz sklep internetowy
i nie jesteś zadowolony z wielkości sprzedaży.
Masz blog
i nie wiesz, jak przyciągnąć nowych czytelników.
Lato w pełni, ostatnimi resztkami sił kończysz swoje zawodowe zobowiązania i już myślami jesteś na wymarzonych wakacjach. Jeszcze tylko 2 dni, szybkie pakowanie, podróż i już będziesz mógł rozkoszować się zasłużonym odpoczynkiem. Temperatura sięga ponad 30 stopni, więc sięgasz po lód do zamrażarki, by nieco się schłodzić. Wyjmujesz lód i zamykasz zamrażarkę. Drzwiczki odskakują. Zamykasz po raz drugi i znów to samo. Zaczynasz się przyglądać i okazuje się, że właśnie zepsuł się jeden z zawiasów i drzwi nie da się zamknąć.
Pierwsza myśl – trzeba czymś przystawić te drzwiczki, żeby zamrażarka, pełna owoców i gotowych obiadów się nie zepsuła. Z pomocą przychodzi miotła wstawiona pomiędzy drzwiczki a szafkę. To nic, że dojście do spiżarki wymaga skakania przez miotłę. Ważne, że zamrażarka się nie rozmrozi i jedzenie się nie zepsuje.
Druga myśl – trzeba znaleźć kogoś, kto to szybko naprawi. Sięgasz po swój smartfon
Już po kilku sekundach masz dane do kilkunastu serwisów w okolicy, więc dzwonisz i pytasz, kiedy mogą przyjechać. Jeden telefon, drugi, trzeci i wszyscy mówią, że najbliższy możliwy termin jest za tydzień. A Ty przecież już za dwa dni wyjeżdżasz i nie możesz tyle czekać!
Trzecia myśl – może mogę zamówić część i zająć się naprawą samodzielnie? I znów sięgasz po Google’a i szukasz sklepu z częściami do AGD. Kilka szybkich kliknięć. Już znalazłeś potrzebą część, dostawę w 24h i problem z zawiasem masz z głowy!
Bo mamy Internet i Google’a zawsze pod ręką!
W dowolnym momencie możesz z niego skorzystać i jak nigdy wcześniej masz dostęp do wszystkiego, co może pomóc Ci w codziennym życiu. Takich sytuacji, jak ta opisana powyżej (true story, tak właśnie było przed naszym wakacyjnym wyjazdem) wydarza się codziennie mnóstwo.
Korzystasz Ty, ja, Twój sąsiad, szwagier, kuzyn czy znajomy. Korzystasz szybko, bo żyjesz w biegu i oczekujesz szybkich rozwiązań. Nie masz czasu na przeglądanie setek stron i szukanie niczym detektyw śladów, po których dotrzesz do celu.
Klikasz w jeden z pierwszych wyników wyszukiwania i masz rozwiązanie podane na tacy. Najczęściej jest to wynik z pierwszej trójki, ale czasem też jeden z kolejnych, jeśli coś szczególnie przykuje Twoją uwagę, wyróżni się wśród tłumu stron podobnych.
Zastanawiasz się, po co Ci to mówię?
Bo tak działasz nie tylko Ty, użytkownik Google’a, ale
Oni też nie mają czasu i szukają jak najszybszych rozwiązań. Dlatego tak ważne jest, by do nich dotrzeć, a możliwe to będzie tylko wtedy, jeśli zadbać o dobre SEO na Twojej stronie.
Powiesz, ale przecież SEO, to czarna magia!
Słyszałam to już wiele razy. Ma to jednak tyle wspólnego z rzeczywistością co opowieści o dzieciach znajdowanych w kapuście. To nieprawdziwa opinia, której źródeł należy doszukiwać się w niechęci specjalistów od SEO do dzielenia się swoimi doświadczeniami i wiedzą. To jednak mit, z którym chcę się rozprawić raz na zawsze.
SEO to zbiór zasad, których się możesz nauczyć!
Jeszcze 10 lat temu byłam zielona jak szczypiorek i nie wiedziałam o co chodzi z tym Google. Nie wiedziałam jak zadbać o to, by klienci trafiali na moje biuro nieruchomości (tak, byłam pośrednikiem). Szukałam sposobu na dotarcie do klientów zainteresowanych nieruchomościami w mojej okolicy i trafiłam na materiały na temat content marketingu i SEO. Ale wtedy jeszcze hasło SEO wywoływało u mnie stres i przerażenie, że przecież ja tego nie ogarnę.
Z wykształcenia jestem marketingowcem, ale cóż z tego, skoro w czasie moich studiów Internet dopiero raczkował, a Google właśnie wychodził na świat. Nikt wtedy nie przypuszczał, że w kieszeni każdy będzie mieć smartfon, a w nim dostęp do sieci. To zmiany, które przyszły później i wszystko, co wiem teraz na temat SEO i content marketingu, jest wynikiem mojej dociekliwości, pracy, fascynacji nowymi technologiami i przekonaniem, że muszę spróbować, bo dzięki temu mogę zyskać przewagę nad konkurencją. Spędziłam masę czasu na zgłębianiu tajników copywritingu, SEO, zasad rządzących content marketingiem. Uczyłam się pilnie, szukałam źródeł w Polsce i zagranicą, a potem postanowiłam wypróbować tę wiedzę w praktyce.
Zaczęłam działać. Prowadziłam blog firmowy, co wtedy nie było tak popularne jak teraz. Pisałam na tematy, które mogą zainteresować moich odbiorców. Po pewnym czasie strona mojego biura znalazła się na ważne frazy kluczowe w TOP3, dzięki czemu miałam stały napływ klientów.
Niestety w nieruchomościach w tym czasie nie było za różowo, sprzedających dużo, ale kupujących niewielu, dlatego szukałam dla siebie alternatywy. Temat SEO i content marketingu zafascynował mnie tak bardzo, że mimo świetnych efektów mojej pracy na SEO dla strony biura, zmieniłam branżę i postanowiłam postawić na copywriting, content marketing, a z czasem również SEO.
Bo to tylko potwierdza, że Ty też możesz się tego nauczyć!
Ty też możesz zacząć pisać teksty, które pomogą wyjść Twojej stronie wyżej w Google.
Ty też możesz dzięki widoczności w Google docierać do nowych klientów.
Ty też możesz wykorzystać Google do tego, by zwiększać zyski.
Być może zainwestowałeś już spore pieniądze w swoją stronę internetową. Być może zrobiłeś ją samodzielnie, czyli poświęciłeś jej swój cenny czas.
Dlaczego pozwalasz konkurencji wyprzedzać się w Google i tracisz w ten sposób szansę na dotarcie do nowych klientów?
Dlaczego na Twojej stronie nadal są sztampowe teksty, które nie wyróżniają się niczym szczególnym?
Bo boisz się, że jako osoba nietechniczna nie ogarniesz SEO?
Bo boisz się, że to wiedza tajemna, której nie będziesz w stanie zgłębić?
Bo boisz się, że to będzie stracony czas?
Możesz bać się dalej, ale pamiętaj, że to nie wpłynie na pewno na rozwój Twojej firmy. Google dąży do tego, by serwować treści wartościowe, które szybko pomogą rozwiązać problem odbiorcy. To właśnie takie treści pojawiają się częściej na wysokich pozycjach w Google i to właśnie dzięki nim możesz budować swoją przewagę konkurencyjną i docierać do szerszego grona klientów.
Oczywiście nie musisz wykorzystywać Google, by dotrzeć do nowych klientów.
Możesz postawić na metody tradycyjne czyli działać lokalnie i bazować na poleceniach.
Możesz dawać ogłoszenia do prasy, wieszać banery w okolicy i czekać aż klienci sami do Ciebie przyjdą.
Możesz działać tak, jak działali przedsiębiorcy całymi latami, zanim przyszła rewolucja technologiczna.
Ale czy nie lepiej byłoby skorzystać z możliwości, jakie daje Ci Internet? Skoro masz już stronę, to najwyższy czas zadbać o treści SEO, które pomogą Ci być wyżej w Google i dotrzeć do klientów.
Możesz iść moją drogą, czyli dochodzić do wszystkiego samodzielnie. Jeśli masz czas i ochotę, to proszę bardzo. W Internecie jest mnóstwo miejsc, w których możesz się tego nauczyć, i to za darmo.
Ja tak zrobiłam, ale teraz wiem, że byłabym dużo szybciej tu, gdzie jestem teraz, gdybym wcześniej zaczęła korzystać ze wsparcia specjalistów. Gdybym miała kogoś, kto wskazałby mi drogę i powiedział: rób tak i tak, bo to działa, a tamto nie działa. W tamtym czasie nie miałam jednak takich możliwości i dlatego do pewnych rzeczy dochodziłam dużo dłużej. Ty nie musisz.
To będą 3 tygodnie intensywnej pracy z nagranym materiałem, 3 spotkania na żywo, na których będziesz mógł zadać mi pytania i uzyskać feedback, na temat pracy, którą wykonujesz.
To nie będzie kolejny kurs online, który odłożysz na półkę. To będzie warsztat, w którym będę Cię motywować do działania stosując metodę kija i marchewki.
Odczaruj SEO
Zrozumiesz, że SEO to nie fanaberia, ale konieczność.
Przekonasz się, że SEO nie jest takie straszne, jak go malują.
Poznasz narzędzia, z których dowiesz się wiele o tych, którzy odwiedzają Twoją stronę
Oddziel ziarna od plew
Poznasz narzędzia propozycji słów kluczowych.
Nauczysz się analizować propozycje i wybierać te najlepsze.
Znajdziesz najważniejsze słowa kluczowe dla Twojej strony.
Przygotuj teksty SEO
Poznasz zasady optymalizacji treści pod SEO.
Napiszesz 3 teksty SEO, które będą gotowe do publikacji.
Poznasz narzędzia do monitorowania efektów Twojej pracy.
To nie będzie kurs online z setką osób na pokładzie. To będzie kameralna grupa, dzięki czemu będę mogła każdemu uczestnikowi poświęcić czas i odpowiedzieć na pytania, które nasuną mu się w trakcie pracy nad materiałem
W każdy kolejny poniedziałek na naszej stronie kursowej pojawi się lekcja video wraz z ćwiczeniem do wykonania.
W każdą kolejną środę spotkamy się na spotkaniu online. To będzie Was czas na to, by zadać pytania i porozmawiać na temat trudności, które spotkają uczestnicy.
W ostatnim tygodniu, gdzie zadaniem będzie wybór trzech tematów na teksty i ich napisanie zgodnie z zasadami SEO, będzie również miejsce na moje podpowiedzi do tekstów, które będziecie tworzyć.
Wszyscy, którzy zrealizują cały program warsztatów i w ciągu tygodnia od jego zakończenia wyślą do mnie gotowe 3 teksty otrzymają BONUS – 30 minut indywidualnej konsultacji w zakresie SEO i content marketingu o wartości 99zł
Większość moich klientów używa WordPressa, więc poprosiłam Kasię Aleszczyk, speckę od WordPressa, o parę porad technicznych z nim związanych. Kasia przygotowała dla uczestników warsztatów specjalny materiał video o wartości 69 zł, który będzie dostępny na platformie.
Bardzo się cieszę, że dołączasz do osób, które chcą się nauczyć pisać teksty pod SEO 🙂
W zależności od opcji, którą wybierzesz będziesz pracować w małej grupie lub ze mną indywidualnie. Przy opcji grupowej i indywidualnej będę mogła każdemu uczestnikowi poświęcić tyle czasu, ile potrzebuje, by dobrze wykonać zadania i mieć wymierne rezultaty swojej pracy.
Możesz też pracować samodzielnie – wówczas wybierz opcję samodzielnej pracy.
Kolejna edycja startuje wiosną 2020 r. Zapisz się na listę zainteresowanych, a pierwszy dostaniesz informację o starcie sprzedaży.
Dostęp do materiałów będziesz mieć nieograniczony w czasie. Ale im szybciej się zabierzesz za ich zgłębianie, tym szybciej Twoja strona wyjdzie wyżej w Google 😉
W mailu dostaniesz dostęp do platformy (login i hasło), na której stopniowo będą się pojawiać kolejne treści.
Na platformie kursowej pod każdym nagraniem będziesz mieć guzik, pod którym kryją się linki do materiałów w formie pdf.
Nie musisz, bo będziesz mieć dostęp do nagrań. Ale warto być na żywo, bo tylko wtedy będziesz mógł zadać pytania i od razu dostać na nie odpowiedź.
Z doświadczenia wiem, że lepiej działa praca w grupie i wzajemne motywowanie się do działania, dlatego stworzę miejsce w Google Docs, gdzie uczestnicy warsztatów będą na bieżąco wrzucali swoje zadania. Dzięki temu będę mogła pomagać rozwiązywać realne problemy, na które natrafisz w trakcie pracy nad materiałem kursowym.
You have successfully joined our subscriber list.
https://www.liczysiecontent.pl/polityka-cookies/
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.