Jak Google Trends może Ci pomóc w biznesie?

google trends jak korzystać

Google Trends to kolejne, po Google AnalyticsGoogle Search Console, bardzo fajne darmowe narzędzie od Google, które pomaga w planowaniu strategii marketingowej. Dziś podrzucę Ci kilka tipów i pokażę jak Google Trends może Ci pomóc w biznesie.

W Google Trends poznasz trendy ?

Jak sama nazwa wskazuje, Google Trends to narzędzie do badania trendów, czyli tego co się dzieje we współczesnym świecie. Trendy Google zbierają dane na temat fraz wpisywanych w wyszukiwarkę Google, a ich analiza to prawdziwa kopalnia wiedzy na temat odbiorców. Dzięki temu możesz zaobserwować, że jedna tematyka cieszy się coraz większą popularnością, podczas gdy inna zdecydowanie traci na znaczeniu. Za każdym razem masz możliwość wyboru kraju, który Cię szczególnie interesuje.

Możesz wpisać dowolną frazę i zobaczyć, czy, kiedy i ile osób poszukiwało danego tematu.

trendy Google

Możesz również sprawdzić, jakie wyszukiwania są najpopularniejsze.

trendy google dlaczego warto

Możesz też zobaczyć, co zyskuje na popularności w ciągu ostatnich 24 h.

google trends jak korzystać

Te funkcjonalności bardzo przydają się, jeśli chcesz wykorzystać RTM czyli Real Time Marketing. Dzięki Google Trends jesteś na bieżąco z wydarzeniami, które cieszą się rosnącą popularnością i możesz wykorzystać to w swoich działaniach marketingowych.

Możesz tez sięgnąć głębiej w przeszłość i przejrzeć tematy, które cieszyły się dużą popularnością w roku poprzednim i jeszcze wcześniejszych. Niekoniecznie jest to przydatne jeśli działasz w jakiejś niszy, ale jeśli chcesz obserwować trendy socjologiczne i na ich podstawie wyciągać przydatne dla Ciebie wnioski, to z pewnością taka opcja może Ci się przydać.

google trends polska

google trends co to

 

Dzięki Google Trends możesz zaplanować treści

Już kiedyś pokazywałam jak korzystać z Google Trends do planowania contentu, a teraz chcę tutaj tylko o tym wspomnieć. Na podstawie danych z Google Trends możesz określić terminy publikacji nowych treści, ale również recyklingu starych tematów, co jest szczególnie warte polecenia, bo nie musisz tworzyć nowych treści, ale wystarczy, że wykorzystasz to, co już kiedyś zostało stworzone. Dzięki trendom Google wiesz, kiedy warto wyciągnąć stare asy z rękawa.

Google Trends pomaga w targetowaniu reklam

Jak wiadomo skuteczność reklamy jest ściśle zależna od jej dobrego zaplanowania i odpowiedniego targetowania. Dzięki Google Trends możesz znaleźć odpowiedź na pytanie: Kiedy warto się reklamować?, ale również gdzie. W Google Trends możesz bowiem zobaczyć, w których obszarach Polski Twoja tematyka cieszy się największą popularnością. Dzięki temu Twój przekaz reklamowy będzie lepiej dopasowany do Twojej grupy docelowej, a co za tym idzie: skuteczniejszy.

google trendy Polska

Google Trends pozwala być stale na bieżąco

W Google Trends, oprócz możliwości przeglądania aktualnych trendów, możesz stale monitorować interesującą Cię tematykę. Jest bowiem możliwość stworzenia subskrypcji, w ramach których będziesz dostawać mailem powiadomienia o aktualnej sytuacji. To wygodne, bo nie musisz pamiętać o tym, by zaglądać do tego narzędzia regularnie, a maila i tak sprawdzasz, więc automatyczne powiadomienia o zmianach w trendach Google dotrą do Ciebie właśnie tą drogą.

Jak widzisz Google Trends to przydatne narzędzie, które może Ci się przydać w biznesie. Zaglądaj do niego systematycznie, a zwłaszcza w okresie planowania contentu. Jeśli chcesz mieć pewność, że nic Ci nie umknie, to zapisz się na subskrypcje i korzystaj z informacji o trendach dostarczanych prosto do Twojej skrzynki.

A jeśli wolisz oglądać niż czytać, to zapraszam do oglądania z mojego #shortpressa na ten sam temat 🙂

Może Cię też zainteresuje:
skuteczny content marketing

Content marketing stał się ostatnio ulubionym hasłem wypowiadanym przez marketerów. Słychać o nim więcej niż o osławionym do tej pory Read more

content marketing słownik

Lead, prospect, persona, podcast, SEO, SEM to terminy, które nieodłącznie wiążą się z content marketingiem. Nie każdy je rozumie, zwłaszcza, Read more