SEO narzędzia: Ubersuggest – darmowa wyszukiwarka słów kluczowych

darmowa wyszukiwarka slow kluczowych Ubersuggest

Często jestem pytana o narzędzia, z których korzystam w mojej pracy. Część z nich to narzędzia płatne, jak choćby Clusteric czy SEMSTORM, ale są również narzędzia bezpłatne, które mają szereg przydatnych funkcjonalności. Jednym z nich jest Ubersuggest czyli narzędzie-kombajn przydatny przy SEO. Narzędzie stale się rozwija, a ja dziś pokażę Ci tylko ułamek jego możliwości czyli wyszukiwarkę słów kluczowych.

Darmowa wyszukiwarka słów kluczowych

Jakiś czas temu najlepszą wyszukiwarką słów kluczowych był Google Keyword Planner. Od pewnego czasu korzystanie z niego wymaga posiadania aktywnej kampanii GoogleAds, a wyniki uzyskiwane są bardzo ogólne. W Ubersuggest dostajesz dużo dokładniejsze wyniki i możesz je analizować pod wieloma różnymi aspektami.

darmowa wyszukiwarka slow kluczowych

W Ubersuggest możesz wpisać dowolną frazę kluczową, wybrać język i kraj, który Cię interesuje, a narzędzie wypluje Ci szereg informacji na jego temat. W wynikach dostaniesz:

  • wykres trendów wyszukiwania,
  • średnią miesięczną liczbę wyszukań,
  • SD – search difficulty czyli konkurencyjność, zakres 1-100, im wyżej, tym trudniej.
  • PD – paid difficulty czyli konkurencyjność w wynikach płatnych, zakres 1-100, im wyżej, tym trudniej.
  • CPC – cost per click, średni koszt za kliknięcie, jeśli zdecydujesz się na Google Ads, im wyższy, tym słowo bardziej wartościowe.

wyszukiwarka slow kluczowych

Poniżej znajdziesz również propozycje podobnych fraz kluczowych oraz listę stron, które są widoczne na pierwszej stronie wyszukiwania na podaną frazę.

narzedzia wyszukiwania slow kluczowych

Propozycje fraz z kluczowych z długiego ogona

Ubersuggest pozwoli Ci znaleźć nie tylko kilka fraz kluczowych z największą liczbą wyszukań, ale również frazy z długiego ogona. Wystarczy, że wejdziesz w view all keywords ideas i dostaniesz sporą listę słów podobnych i słów powiązanych.

jak szukac slow kluczowych

Mając takie dane możesz znaleźć frazy kluczowe, które są częściej wyszukiwane niż wpisana przez Ciebie fraza lub są szukane tak samo często, ale mają niższą konkurencyjność i będzie łatwiej walczyć o wysokie pozycje.

To doskonałe miejsce również do tego, by znaleźć frazy kluczowe z długiego ogona oraz pomysły na to, jakie tematy warto poruszyć. Wszystkie dane z tego widoki możesz sobie eksportować do pliku csv, a potem wygodnie przeglądać w Excelu czy arkuszach Google’a.

Lista stron na czołowych pozycjach w Google

W Ubersuggest możesz również przyjrzeć się tekstom, które w tej chwili zajmują topowe pozycje na liście wyników wyszukiwania. Dane te możesz oczywiście uzyskać w samej wyszukiwarce Google po prostu wpisując kolejno interesujące Cię frazy kluczowe. W Ubersuggest możesz jednak łatwo przełączać się pomiędzy słowami kluczowymi podanymi z lewej strony ekranu i od razu dostajesz informacje na temat wysokich pozycji w Google na daną frazę. Ponadto możesz wyeksportować sobie te dane do pliku csv i analizować je bardziej szczegółowo.

Zwróć uwagę na długość artykułu, wyczerpanie tematu, nasycenie artykułów słowami kluczowymi itp. A potem, mając wiedzę na temat tego, kto jest na topowych pozycjach na konkretną frazę kluczową, napisz swój tekst lepiej niż oni ?

To tylko kilka funkcjonalności Ubersuggest, ale to właśnie z nich korzystam najczęściej. Jeśli szukasz informacji o liczbie wyszukań danej frazy kluczowej, to wypróbuj Ubersuggest i zacznij pisać teksty z frazami często wyszukiwanymi i o niskiej konkurencyjności. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o pisaniu tekstów SEO, to zajrzyj do mojego wpisu: jak pisać teksty SEO.

A jeśli wolisz oglądać niż czytać, to obejrzyj poniższe video. Mówię w nim jeszcze o kilku narzędziach SEO.

Może Cię też zainteresuje:
narzędzia content marketingu

Mam nadzieję, że jesteś już przekonany, że content marketing w małej firmie ma sens. A skoro tak, to czas zaplanować Read more

narzędzia content marketingu

Dziś obiecana druga część materiału, w którym przedstawiam mutlimedialne narzędzia content marketingu. Są mniej popularne niż te omawiane w części Read more